پیام تسلیت نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه به معاون اول رئیس جمهوری ایران

بینالی یلدریم نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پنجشنبه شب با ارسال پیامی به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ایران، درگذشت عده ای از شهروندان کشورمان در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسکانیوز نخست وزیر ترکیه در پیام خود برای درگذشتگان غفران الهی و برای آسیب دیدگان آرزوی بهبودی نموده است.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ارسال پیامی به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، درگذشت عده ای از شهروندان ایران در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت.
یوسف بیازیت رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه با ایران نیز در تماس تلفنی با محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت حادثه ساختمان پلاسکو که طی آن شماری از ماموران آتش نشانی کشورمان شهید شدند، ابراز همدردی کرد.
به گزارش ایرنا، وی در این گفت و گو از کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی ابراز تاسف کرد و به خانواده جان باختگان حادثه تسلیت گفت و از درگاه الهی برای ایشان طلب آمرزش کرد.
آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در چهار راه استانبول و درنزدیکی سفارت ترکیه تهران بازتاب وسیعی در رسانه های خبری ترکیه یافت و این رسانه ها همچنان این رویداد را پیگیری می کنند.
در این میان رسانه های ترکیه از تخلیه سفارت ترکیه در تهران که در نزدیکی ساختمان پلاسکو قرار دارد، خبر دادند.
مجتمع تجاری پلاسکو صبح روز پنج شنبه به دنبال آتش سوزی، فرو ریخت.
مجتمع تجاری 17 طبقه پلاسکو واقع در چهارراه استانبول تهران در سال 1340 ساخته شد که از آن به عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود و مرکز توزیع پوشاک است.

300/300

کد خبر: 723745

وب گردی

وب گردی