شیخ نعیم قاسم:تا زمانی که نیاز باشد حزب الله در سوریه می ماند

شیخ« نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله دبیرکل حزب الله تاکید کرد که « حزب الله برای مقابله با تروریسم تکفیری تا زمانی که نیاز باشد در سوریه باقی می ماند اما جزئیات نظامی به تحولات میدانی بستگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، شیخ نعیم قاسم در گفت وگو با روزنامه لبنانی الدیار که امروز(جمعه ) منتشر شد، در پاسخ به سوالی درخصوص آینده حضور نظامی حزب الله در سوریه بعداز آزادسازی حلب، افزود: مقاومت در مقابل تروریسم تکفیری بخشی جدا ناپذیر از مقاومت و رویاروئی با اشغالگران صهیونیستی است.
وی اظهارداشت: برای دشمن اسرائیلی رویاروئی مستقیم سخت است و به همین دلیل به همکاری با آمریکا و برخی عرب ها برای ورود به جنگ غیرمستقیم و از طریق تکفیری ها متوسل شده است.
معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: البته خسارت محور (ضد مقاومت) مضاعف است، از یک طرف بخاطر شکست تروریسم و از سوی دیگر بخاطر شورش تروریست ها علیه حامیان خودشان است.

** ژنرال عون هرگز تغییر نمی کند
شیخ نعیم قاسم در پاسخ این پرسش که موضع شما در خصوص نتایج سفر اخیر رئیس جمهوری لبنان به سعودی و قطر و مواضع ژنرال« میشل عون» در این سفر به ویژه در خصوص مقاومت چیست؟، گفت: سخنان رئیس جمهوری در سفر به سعودی و قطر ، نظر ما در باره عملکرد و رفتار ژنرال عون و تلاش های او برای گشایش در روابط با کشورهای عربی و غیرعربی را تغییر نداده است.
وی افزود: بنابر این ما نه قبل و نه بعداز این سفر درباره اصل برنامه ها و اقدامات ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان ملاحظه ای نداشته ایم.
معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: البته روشن است که پرونده مقاومت با اشغالگری اسرائیل و تجاوزهای آن مرتبط است زیرا رویاروئی با تجاوزگران با همه شیوه های ممکن برای حمایت از لبنان و آزادسازی بخش های اشغالی آن حق ما است.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: در گذشته همه تلاش های دشمنان مقاومت برای ضربه زدن به آن با هدف خدمت به اسرائیل با شکست مواجه شده است.
وی تصریح کرد که مقاومت و همپیمانان و دوستان آن تاکنون موفقیت های بزرگی را در رویاروئی با دشمن اسرائیلی و تروریسم تکفیری که بخشی از طرح صهیونیستی است، رقم زده اند.
معاون دبیرکل حزب الله در پاسخ به این سوال ، آیا به باقی ماندن ژنرال عون درهمپیمانی با مقاومت بعداز ورودش به کاخ ریاست جمهوری لبنان، اطمینان دارید؟ اظهارداشت: ما شک نداریم که رئیس جمهوری عون حامی اساسی مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل است زیرا او در لحظه های بسیار سخت در کنار مقاومت ایستاده است.
شیخ نعیم قاسم گفت: ژنرال عون در روزهای اول تجاوز سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان (جنگ 33 روزه) نخستین طرفی بود که در حمایت از مقاومت موضعگیری کرد و همچنین مخالفت او با طرح اسرائیلی در منطقه و لبنان و اقامت دائم آوارگان فلسطینی در لبنان معروف است.
وی تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که ژنرال عون حتی در مقام ریاست جمهوری تغییر نمی کند، گزینه های اصولی و دیدگاه های راهبردی که براساس آنها به مقام ریاست جمهوری رسیده است هرگز تغییر نمی کند بلکه او به مشی مقاومت باور دارد.

** سعودی باید تغییر روش دهد
معاون دبیرکل حزب الله در پاسخ به این پرسش، آیا حزب الله قصد دارد اظهارات و مواضعش را در قبال سعودی نرمتر کند تا تلاش های ژنرال عون برای بهبود روابط با سعودی آسانتر شود؟ گفت: مواضع حزب الله علیه سعودی به سیاست های منفی ، اشتباه و جنون آمیز ریاض در قبال ملت های منطقه مرتبط است.
شیخ نعیم قاسم افزود: بنابر این سعودی باید این روش اشتباه را کنار بگذارد و در جست وجوی راه حل ها برای بحران های منطقه ای از طریق تفاهم با قدرت های موثر منطقه باشد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برخی برای مسئول خواندن حزب الله بخاطر مواضعش ضد سعودی، تنها فرار از مشکلات واقعی است به ویژه اینکه ریاض در مشکلات و پیچیدگی هایش غرق شده و اصلا معلوم نیست که در برنامه هایش کمک به لبنان را گنجانده است و یا نه.

306/300

کد خبر: 723792

وب گردی

وب گردی