امضای یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی میان ایران و کره جنوبی

ایران و کره جنوبی در راستای گسترش مناسبات اقتصادی و همچنین تبادل اطلاعات سرمایه گذاری و سرمایه گذای مستقیم خارجی یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، این سند همکاری در چارچوب توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه و در حاشیه همایش «پیش سرمایه گذاری در ایران» در سئول به امضاء محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و «سونگ این چانگ» معاون وزیر استراتژیک و دارایی کره جنوبی رسید.
بر اساس این یادداشت تفاهم مقرر شد طرفین در زمینه تبادل اطلاعات سرمایه گذاری و سرمایه گذای مستقیم خارجی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
گسترش و ارتقای سطح همکاریهای تجاری و به اشتراک گذاری علم و دانش دوجانبه از دیگر بخش های این یادداشت تفاهم بود که دو طرف نسبت به اجرای آن تاکید کردند.
گفتنی است، در همایش «پیش سرمایه گذاری در ایران» که در محل آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی (کوترا) در شهر سئول برگزار شد بیش از 200 نفر از دست اندرکاران و مسئولین شرکت های بزرگ اقتصادی کره جنوبی حضور داشتند.
حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی نیز در سخنانی به معرفی بازار کشورمان برای تجار و بازرگانان حاضر در این همایش پرداخت و اظهار داشت که بعد از لغو تحریم های اقتصادی، ایران طرح سفارش پروژه های ساختمانی جدید به ارزش سالانه بین 150 تا 200 میلیارد دلار را مد نظر دارد.

601

کد خبر: 723836

وب گردی

وب گردی