دونالد ترامپ موبایل اندرویدی خود را با موبایلی امن تعویض کرد

در آخرین روز حضور باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید، نشریه نیویورک تایمز گزارش کرده که دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب ایالات متحده موبایل اندرویدی خود را با دستگاهی امن تعویض کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، نیویورک تایمز می گوید موبایل پیشین (که سال گذشته مشخص شد یکی از کهکشانی های سامسونگ است) جای خود را به «دستگاهی امن و رمزگذاری شده که توسط سرویس مخفی آمریکا تایید شده و شماره آن تنها در دسترس چند نفر قرار گرفته» داده است.

وقتی اوباما در سال 2009، به عنوان رییس جمهور ایالات متحده شروع به کار کرد، حاضر به تعویض موبایل هوشمند بلک بری خود با گزینه ای امن اما قدیمی تر نشد. تیم امنیتی وی، اجازه حفظ بلک بری را به اوباما دادند؛ با این همه قابلیت های ارتباطی آن محدود شده بودند. او در نهایت، طی تابستان گذشته موبایل خود را به گزینه هوشمندتر و بهتر (احتمالاً آیفون) ارتقا داد؛ هرچند که از امکان تماس، نصب اپلیکیشن ها، عکس برداری و پخش موسیقی بی بهره بود.

به دلایل امنیتی و واضح، دسترسی به رییس جمهور ایالات متحده بسیار محدود است و ترس از دستگاه هوشمند وی، سبب می شود تا محدودیت های متعددی روی آنها اعمال گردد. اما حالا که اوباما دیگر در نقش مهم ترین شخصیت سیاسی جهان ظاهر نمی شود، شاید بتواند به موبایلی معمولی و بدون محدودیت های پیشین دسترسی داشته باشد.

200

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 723856

وب گردی

وب گردی