حجت الاسلام  صدیقی :مسئولین ننشینند و بعد به فکر بیفتند، پیشگیری کنند

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد:مسئولین ننشینند و بعد به فکر بیفتند، باید پیشگیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه امروز تهران با تسلیت حادثه ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری گفت: مومن نسبت به مومن عاطفه دارد.

وی افزود: ما هم دشمن بیرونی داریم که همیشه نیروهای مسلح و امنیتی باید چشم‌های بیدار نظام و مردم باشند و با رصد اتفاقات، برای سیل و زلزله و حوادثی غیر مترقبه آماده باشند. نظام اسلام باید بجنبد و همیشه به هوش باشد و در هر میدانی سلاح لازم را داشته باشد.

صدیقی در ادامه اظهارات خود با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اظهاردا شت: انقلاب اسلامی از آستین حضرت امام و ملت به پا خواسته ایران بیرون آمدو معجزه را خلق و غرب را لرزاند و شرق را حیران کرد و عالم را حیران خود ساخت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول این مدت معجزات و برکاتی برای کسانی که کور نیستند و می‌توانند ببینند، داشته است، گفت: یکی از این برکات قدرت ایمان، معنویت، ولایت و نصرت الهی است. برداشتن ر‍ژیم مرتجع مجهز و ژاندارم غرب که با وجود ساواک خشن و بی‌ حم همه امکانات امنیتی را در اختیار داشت و شرق و غرب از آن باج می‌گرفتند، از رهاورد‌های برجسته انقلاب بود.

صدیقی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی هم زمان با دو قطبی شوروی و آمریکا در جهان اظهار داشت: در آن زمان دنیا دو قطبی بود و هیچ کشوری نمی‌توانست بدون اتکا به این دو قدرت حیات و استقلال سیاسی و اقتصادی داشته باشد. انقلاب اسلامی با از بین بردن این دو قطبی نشان داد که می‌توان بدون اتکا به این دو قدرت اقدام و عمل کرد و نتیجه گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: خراب کردن ‌آسان است و ایجاد یک بنای مستحکم بر سر این ویرانه تا آن زمان در دنیا اتفاق نیفتاده بود؛ بنایی که هم مردمی بود به گونه‌ای که خود ایجاد کننده، حافظ و نگهبان و هم اینکه ولایت بر دل‌ها حاکم باشد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام سه جوان بحرینی گفت: رژیم ذلیل، پلید و وابسته بحرین که از اول نامشروع بود اما از وقتی که مردم‌اش قیام کرده‌اند، مشروعیت خود را از دست داده، سه جوان شیعه انقلابی بی‌گناه را اعدام کرد.

وی افزود: خواسته مردم بحرین این است که مانند سایر کشورها رای‌شان نافذ باشد، اما رژیم بحرین این اجازه را به آنها نمی‌دهد. به این نظام وابسته می‌گویند که چنین اقداماتی پایه‌های قصر ننگین تو را سست‌تر می‌کندو مردم انقلابی و مؤمن بحرین از مردم ایران که شاه را آنچنان بیرون کردند، الگو خواهند گرفت.

صدیقی در ادامه با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تشییع جنازه‌ای که از این روحانی سفر کرده به عمل آمد، شبیه بصیرتی بود که مردم در 9 دی از خود نشان دادند. حرکت 9 دی آقای هاشمی را محافظت کرد و گرنه در همان مرحله چیزی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه عده‌ای مترصد سوءاستفاده از وفات آیت الله هاشمی بودند گفت: حرکت شما مردم به هیچ کسی این فرصت را نداد که بخواهند از وفات وی سوءاستفاده کرده و نتوانستند آقای هاشمی را به نفع خود مصادره کنند.

صدیقی همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درپی رحلت آیت الله هاشمی گفت: مقام معظم رهبری با آن پیام فوق‌العاده اجازه ندادند تا حقی از آیت الله هاشمی ضایع شود. رهبر معظم انقلاب با صدور این پیام اجازه نداند تا گذشته و خدمات آیت الله هاشمی به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: رسانه ملی همچون دوران انتخابات پیرامون رحلت و تشییع پیکر آیت الله هاشمی مایه گذاشت. خانواده آیت الله هاشمی با همراهی ملت و متانتی که به خرج دادند، به دشمنان هیچ مجالی نداد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به یک ساله شدن برجام گفت: یک سال از برجام گذشت اما بعضی‌ها همچنان شعار می‌دهند اما مردم همه واقعیت‌های را می‌دانند. در برجام، برگه‌ جنایت دیگری بر پرونده سیاه و ننگین آمریکا اضافه شد.

صدیقی افزود: آنهایی که آمریکا را بزک و اظهار خوشبینی می‌کردند و بسیار دلگرم به سراغش می‌رفتند و وعده داده‌ بودند که مشکلات اقتصادی کشور و همه چیز مردم حل می‌شود، یک سال گذشت و بنا بود که یک سال قبل همه تحریم‌ها برداشته و رفع مشکلات آغاز شود اما رکود اقتصادی، بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز تولید باقی است و نه تنها تحریم برداشته نشده بلکه تحریم‌های جدیدی هم اضافه شده است.

صدیقی در پایان سخنان خود با اشاره به نشست سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه در آستانه قزاقستان برای آتش‌بس در سوریه گفت: سه کشور ایران، روسیه و ترکیه ابتکار عمل را در نشست آستانه قزاقستان به دست گرفته‌اند و امیدواریم که بتوانند در آتش‌بس سوریه مؤثر بوده و شیعیان مظلوم دو شهر در محاصره مسلحین فوعه و کفریا نجات دهند.

وی افزود: صولت آمریکا ریخته و رو به افول است و این نشست بدون نقش آمریکا که خودش را کدخدا عالم می‌دانست و تصور می‌کرد بدون ایشان نمی‌شود کاری کرد، بر گزار می‌شود. در این میان انقلاب اسلامی رو به صلابت و استحکام و استکبار رو به افول و ضعف است.

302/300

کد خبر: 723877

وب گردی

وب گردی