رییس اورژانس  کشور :در تعداد پایگاه ها و نیروی انسانی  کمبود جدی داریم

رییس اورژانس کشور از نیاز به توسعه پایگاه های اورژانس در تهران خبر داد و گفت: با اینکه اورژانس کشور در همه حوادث و اتفاقات با تمام توان حضور داشته و خدمت رسانی کرده اما واقعیت این است که اورژانس نیار به توجه زیاد دارد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر پیرحسین کولیوند در میز گردی که در مورد حادثه دردناک فرو ریختن ساختمان پلاسکو از شبکه خبر پخش می شد گفت: در این حادثه نیروهای اورژانس به سرعت خود را به محل حادثه فرستادند و با فراخوان اولیه همه همکارانی که در شیفت استراحت هم بودند نیروهای پایگاه ها را تکمیل کردند اما واقعیت این است که در تهران باید توسعه پایگاه های اورژانس در اولویت قرار بگیرد .

او با اشاره به اینکه در تهران هم از نظر نیروی انسانی و هم منابع مالی و تعداد پایگاه های اورژانس کمبود داریم گفت: باید به این مسئله توجه جدی شود و اورژانس هوایی هم توسعه پیدا کند هر چند با حضور و تلاش وزیر پیگیر و دلسوزی مانند دکتر هاشمی توسعه اورژانس هوایی بهتر شده است اما نیاز به توجه بیشتری دارد.

کولیوند گفت: این کمبود زمانی بیشتر حس می شود که حادثه ای به وسعت فرو ریختن ساختمان پلاسکو اتفاق می افتد و ما مجبور می شویم از کدها و توان نیروهای دیگر استفاده کنیم و از دولت و شورای شهر و همه نهادها خواستار کمک برای توسعه پایگاه های اورژانس هستیم .

او با اشاره به اینکه کمبود پایگاههای اورژانس در حوادث این چنینی نوعی زنگ خطر است گفت: با اینکه در همه حوادث اورژانس با همه قوا و توان خود حضور داشته و همه تلاش خود را کرده و نیروهای اورژانس از جانشان مایه گذاشته اند اما اگر همزمان چند اتفاق در کشور بیفتد شرایط بسیار دشوار می شود و امکانات اورژانس واقعا جوابگو نخواهد بود .

کولیوند با اشاره به اینکه شهرداری باید در مبلمان شهری بحث فوریت های پزشکی را جدی بگیرد گفت: با مسئولان مترو مذاکره هایی انجام شده است که در صورت بروز اتفاقی بیمار یا مصدومان را به نزدیکترین بیمارستان ایستگاه مترو مورد نظر برسانند .

او تاکید کرد : برنامه های مدونی برای اورژانس تهران داریم که به زودی در صحن علنی شورای شهر مطرح خواهد شد و امیدواریم با همکاری نهادها اورژانس قوی تری داشته باشیم .

کولیوند در پایان افزود: با اینکه اورژانس تاکنهون با تمام قوا در حوادث خدمت رسانی کرده اما به جرات می گویم در صورت بروز اتفاقات همزمان در چند جای کشور و حوادث بزرگتری قطعا توانایی و امکانات لازم را نداریم.

700700

کد خبر: 723892

وب گردی

وب گردی