تشکیل ستاد بحران اتاق اصناف ایران برای حادثه پلاسکو

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برای برآورد خسارت مالی حاصل از حادثه پلاسکو ستاد بحران اتاق اصناف ایران امروز تشکیل شد، گفت:‌ ظرف 72 ساعت آینده میزان خسارت به دولت اعلام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با تشکیل کمیته و ستاد بحران در اتاق اصناف ایران در حال کار بر روی 4 محور در حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در تهران هستیم.

وی افزود:‌ این 4 محور شامل برآورد میزان خسارت در بخش‌های ماشین‌آلات تولیدی و مود اولیه و کالاهای تولیدی است.

فاضلی بیان داشت:‌ همچنین میزان سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها از لحاظ اینکه بنگاه‌های از بین رفته به صورت استیجاری، رهن و خرید دائم بوده نیز در حال بررسی است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: نکته چهارمی که در این ستاد به آن پرداخته می‌شود، وضعیت و تعداد کارگران بیکار شده در این ساختمان است.

وی با بیان اینکه آمارهای مختلفی در مورد تعداد کارگران شاغل در این ساختمان بیان شده است،‌ گفت:‌ بر اساس اطلاعات تقریبی که با کمک اعضای ستاد بحران اتاق اصناف ایران تا کنون به دست آورده‌ایم، بیش از 2 هزار نفر در این ساختمان مشغول به کار بودند.

* یک پنجم واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو بیمه بودند

فاضلی گفت:‌طبق برآوردهای اولیه ستاد بحران اتاق اصناف ایران تنها حدود یک پنجم واحدهای صنفی تولیدی بیمه بودند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: این اتفاق حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و درس‌های بزرگی به ما می‌دهد که کم‌کاری و اهمال در بخش‌های مختلف از جمله ایمنی، بیمه و ... انجام شده و اهمال شامل همه بوده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور وی را مأمور پیگیری برآورد خسارت حاصل از وقوع ساختمان پلاسکو کرده است،‌ گفت:‌ اطلاعات و آماری که با تشکیل این ستاد به دست می‌آید، برای تصمیم‌گیری در نحوه کمک به آسیب‌دیدگان از بعد اقتصادی مؤثر خواهد بود.

فاضلی بیان داشت:‌ بعد از جمع‌بندی و برآورد خسارت توسط این ستاد قطعا با در اختیار گذاشتن اطلاعات حاصله به دولت می‌توان تصمیماتی در رابطه با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بانکی به آسیب‌دیدگان این فاجعه انجام داد.

رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه هنوز نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارت‌های مالی وارده داشت،‌گفت: ستاد بحران اتاق اصناف ایران تلاش دارد تا ظرف 72 ساعت آینده این اطلاعات را به دولت ارائه دهد.

وی بیان کرد:‌ یکی از موضوعات مورد اهمیت برای ما وضعیت کارگران بیکار شده و همچنین برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی حدود 600 واحد صنفی و تولیدی در مکان دیگری است.

فاضلی تصریح کرد: ستاد بحران اتاق اصناف ایران از 4 اتحادیه پوشاک،‌اتحادیه کشباف، اتحادیه پیراهن‌دوزان و اتحادیه لوازم ورزشی امروز تشکیل شد و از صبح امروز کار خود را برای بررسی میزان خسارت اقتصادی و مالی ساختمان پلاسکو آغاز کرده است.

منبع:فارس

601

کد خبر: 723901

وب گردی

وب گردی