دوربین مدیوم فرمت GFX 50S با قیمت 6500 دلار راهی بازار خواهد شد

فوجی فیلم پس از رونمایی اولین دوربین مدیوم فرمت خود با نام GFX 50S، حال تاریخ عرضه و قیمت این دوربین عکاسی را اعلام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، فوجی فیلم که اولین دوربین بدون آینه مدیوم فرمت خود را با نام GFX 50S رونمایی کرده است، این دوربین را اواخر ماه فوریه در کشور آمریکا راهی بازار خواهد کرد. این دوربین با قیمت ۶۴۹۹۹ دلار برای بدنه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. GFX 50S به همراه سه لنز مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار راهی بازار خواهد شد که شامل یک لنز ۶۳ میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 با قیمت ۱۴۹۹.۹۵ دلار، لنز ۶۴-۳۲ میلی‌متری زوم با دیافراگم F/4 با برچسب قیمت ۲۲۹۹.۹۵ دلاری و لنز ۱۲۰ میلی‌متری ماکرو با دیافراگم F/4 با قیمت ۲۶۹۹.۹۵ دلار راهی بازار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط فوجی فیلم، این دوربین در زمان اتصال لنز ۶۳ میلی‌متری وزنی نزدیک به ۱.۲ کیلوگرم دارد که به ادعای کمپانی سبک‌تر از دوربین DSLR با لنزیمشابه است.

GFX 50S بدون آینه با قیمتی نزدیک به پنتاکس 645Z و برچسب قیمت ارزان‌تر از دوربین‌های مدیوم فرمت هسل بلاد و فیس‌وان، رقیبی جدی برای این دوربین‌ها است. فوجی فیلم در دوربین خود از وجود یک سنسور با ابعاد ۴۳.۸ در ۳۲.۹ میلی‌متر با رزولوشن ۵۱.۴ مگاپیکسلی بهره برده است. سنسور‌های مدیوم فرمت از نظر ابعاد دو برابر بزرگ‌تر از سنسور‌های فول فریم ۳۵ میلی‌متری هستند. از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر این دوربین مدیوم فرمت باید به بهره‌گیری از پردازنده‌ی تصویر X-Processor، ثبت ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی و همچنین منظره‌یاب الکترونیک جداشدنی اشاره کرد.

فوجی فیلم اعلام کرده است که در کنار سه لنزی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، لنز‌های ۴۵ میلی‌متری با f/2.8، لنز ۲۳ میلی‌متری با F/4 و لنز ۱۱۰ میلی‌متری با F/2 نیز برای این دوربین راهی بازار خواهند شد. تمام لنز‌های سری GF دارای قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار هستند. همچنین فوجی فیلم در نظر داردآداپتوری برای دوربین بدون آینه خود عرضه کند که از طریق آن کاربران قادر باشند تا لنز‌های مخصوص دوربین‌های مدیوم فرمت غیردیجیتال این کمپانی از سری H تا G را نیز روی GFX 50S مورد استفاده قرار دهند. با بهره‌گیری از این آداپتور عکاس‌ها قادر هستند تا برای مثال، لنز Fujinon HC را به این دوربین وصل کنند و کنترلی تمام الکترونیک روی آن داشته باشند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، دوربین GFX 50S فوجی فیلم با وجود اینکه سایزی بیشتر از دوربین‌های دیجیتال دارد و لنز‌های آن نیز بزرگ‌تر هستند، بسیار سبک‌وزن و خوش‌دست است. این دوربین گزینه‌ی مناسبی برای عکاسی ورزشی نیست، چراکه بازده خوبی در زمان فوکوس خودکار سریع و عکس‌برداری از صحنه‌های اکشن ندارد؛ در عوض عکاسان طبیعت و پرتره که نیاز به جزئیات بیشتری در ثبت تصاویر خود دارند، می‌توانند بهترین بهره را از این دوربین ببرند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 723987

وب گردی

وب گردی