رونمایی از سه کتاب نقاشی قهوه‎خانه‎ای

آیین رونمایی از سه کتاب مکتب نقاشی خیالی ساز شهره به قهوه‎خانه ای عصر دوشنبه چهارم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران طی سال های 1376 تا 1378 فرهنگسرای نیاوران با دعوت از بازماندگان نقاشان قهوه‎خانه‎ای از جمله آقایان احمد خلیلی، حسین همدانی، عباس بلوکی فر، محمد فراهانی، محمد حمیدی، علی اکبر لرنی و حسن اسماعیل‎زاده با در اختیار گزاردن مکان و تجهیزات اقدام به تولید 52 اثر می‎کند که این آثار هم‎اکنون در گنجینه فرهنگسرای نیاوران نگهداری می‎شود.

بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با توجه به این پیشینه، ضمن دعوت از استاد هادی سیف که خود از بانیان این طرح بود کتاب "از قهوه‎خانه تا فرهنگسرای نیاوران" که شامل تصاویر و شرح آثار و همچنین دو کتاب سرگذشت "محمد مدبر" و "حسین قولر آغاسی" را به طبع تالیف ایشان و انتشار درآورده است.

آیین رونمایی از این 3 کتاب به همراه نمایش 52 اثر نقاشی قهوه‎خانه‎ای در روز دوشنبه 4 بهمن ماه ساعت 18 در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

در این آیین ضمن حضور هنرمندان و صاحب‎سخنان این مکتب، برادران حمیدی از بازماندگان این هنر برای اجرای ورک‎شاپ نقاشی قهوه‎خانه‎ای حضور خواهند داشت.

گفتنی است این نمایشگاه در گالری اصلی مجموعه تا هشتم بهمن ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

502500

کد خبر: 724018

وب گردی

وب گردی