پیام معاون امور هنری به نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

علی مراد خانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام بدین شرح است:

در گذشته ای نه چندان دور میان هنر و زندگی مردم مرز مشخصی وجود نداشت و به دیگر بیان هنرهای تجسمی در متن زندگی جریان داشت و در جای جای آن دیده می شد . امروزه اما در کنار عرصه های کاربردی و آذینی ، هنر عرصه تعالی افکار و ایده ها، نقدها و نظرها ، چالش ها و راهبردها است.با چنین رویکردی هنر، بیانی عمیق و عرصه ای چالش برانگیز است که لایه های معنایی و اشکال متنوعی دارد . از اینرو است که امروزه ،قالب ها و صورت ها در خدمت معانی و تفسیرها در آمده و هنرمندان از روش های گوناگون برای عرضه ایده های خود می گیرند.

طبعا در این ساختار هنر از قید محدوده قالب ها و روش ها عبور می کند و به بی کرانگی متن و محتوا پر می کشد.این خصیصه که در دو دوره اخیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی محور توجه بوده و عرصه وسیعتری را پیش روی هنرمندان صاحب ذوق این مرز و بوم گسترانیده است .

تداوم این رویکرد مناسب ، صرفا موجب تنوع بخشی و روز آمدی صرف نیست بلکه زمینه است تا هنرهای تجسمی کشور بتواند ظرفیت هایش را باز شناسایی کند و قابلیت های گنجینه های هنری خود را به جهانیان معرفی نماید .

اینجانب از حضور فعال هنرمندان و تلاش ارزشمند همه دست اندرکاران جشنواره و دبیر محترم آن تشکر می کنم و سلامتی و سرافرازی هنرمندان ارجمند رشته های مختلف هنرهای تجسمی را از خداوند بزرگ مسالت می نمایم.

500500

کد خبر: 724037

وب گردی

وب گردی