آشنایی با اعضای باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/علوی طلب: ارتباط شرکت های دانش بنیان و اعضا باشگاه پژوهشگران تقویت شود

عضو هیات علمی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران با بیان اینکه ارتباط شرکت های دانش بنیان و اعضا باشگاه پژوهشگران تقویت شود؛ اظهار داشت: با رفع بروکراسی اداری، تحقیقات پژوهشگران در زمان کوتاهتری تکمیل و به مرحله تجاری سازی می رسد.

دکتر هدیه علوی طلب، عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران و نخبگان استان تهران و دکترای مهندسی شیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: باشگاه پژوهشگران تسهیلات و امکانات بیشتری را در اختیار اعضای هیات علمی قرار گیرد زیرا این افراد دارای فعالیت های پژوهشی و اختراعات در زمینه های مختلف هستند. در این راستا ارتباط بیشتری بین شرکت های دانش بنیان و اعضا باشگاه برقرار شود تا به دور از فرایندهای زمان بر و بروکراسی اداری، تحقیقات این افراد با مشکلاتی کمتر در زمان کوتاهتری تکمیل و به مرحله تجاری سازی برسد.

علوی طلب در خصوص اقدامات علمی خود اظهار داشت: با شروع فعالیت در هیات علمی واحد پزشکی تهران به صورت جدی وارد فعالیت های پژوهشی شدم و این امر با ثبت اختراع در زمینه میکروکپسولاسیون امگا 3 آغاز شد. این اختراع برای اولین بار در کشورصورت گرفت و از سوی بنیاد ملی نخبگان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و موسسه تحقیقات شیلات ایران مورد تائید قرار گرفت.

داور علمی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: نتایج این اختراع تاکنون چندین مقاله در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است. از آنجا که امگا 3 و کاربرد وسیع آن در صنعت غذا و داور نقش مهمی در درمان و پیشگیری بیماری های قلبی، و عروقی و.. دارد ضرورت ادامه تکمیل تحقیقات در زمینه نانوکپسولاسیون امگا 3 و تولید انبوه آن احساس می شود.

دکتر علوی طلب تصریح کرد: از سال 91 به عنوان داور بنیاد ملی نخبگان در کمیته های تخصصی و جشنواره های اختراعات این بنیاد در زمینه شیمی و مهندسی همکاری داشته ام.

گفتنی است؛ علوی طلب در سال 93 به واسطه فعالیت های پژوهشی خود با تائید کمیته جذب استعدادهای درخشان واحد علوم پزشکی آزاد تهران، به عنوان عضو استعدادهای درخشان استان تهران شناخته شده و مجموعه کتاب های علوم آزمایشگاهی شیمی که در حال حاضر در دانشگاه تدریس می شود از دیگر فعالیت های این پژوهشگر برتر کشور است.

205/200

کد خبر: 724057

وب گردی

وب گردی