وزیر نیرو:مشکلی در تامین آب و برق محل حادثه ساختمان پلاسکو وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: خدمات آب و برق در نقاط و مناطق اطراف محل حادثه پلاسکو کاملا تامین شده و هیچ مشکلی برای تامین آب و برق مورد نیاز امدادرسانان و آواربرداران نیز وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، «حمید چیت چیان» امروز(شنبه) با حضور در محل آواربرداری ساختمان پلاسکوی تهران در جمع خبرنگاران افزود: از نخستین دقایق وقوع آتش سوزی، پرسنل شرکت توزیع برق تهران بزرگ برای جلوگیری از شدت آتش سوزی ها، با حضور در محل حادثه به قطع پنج پُست برق اطراف محل اقدام کردند.
به گفته این مقام مسوول، پس از آن با اجرا برنامه هایی، برق مورد نیاز ساکنان اطراف این ساختمان و روشنایی کافی امدادرسانان و آواربرداران را تامین کردند.
وی اضافه کرد: اکنون با استقرار تعدادی ژنراتور و پُست سیار، برق رسانی به منطقه در حال انجام است و همه ساختمان های اطراف محل حادثه نیز برقدارند.
چیت چیان به فعالیت های انجام شده در بخش آب در پی این حادثه اشاره کرد و گفت: نزدیک به 200 نفر از پرسنل آبفای تهران از روز حادثه در محل حضور دارند که در ابتدا برای دسترسی به حادثه دیدگان اقدام به حفاری کردند اما در ادامه به دلیل احتمال گسترش تخریب در محل، عملیات متوقف شد.
وی یاداوری کرد: هم اینک فشار آب مورد نیاز برای اطفای حریق در محل افزایش یافته و برای امدادرسانی و آواربرداری تعدادی ماشین آلات سنگین مانند جرثقیل، بیل مکانیکی و لودر در اختیار مدیران منطقه قرار داده شده است.
وزیر نیرو اضافه کرد: 28 نفر از همکاران شرکت آبفا نیز به امر برشکاری قطعات بزرگ، تیرآهن ها و ستون ها مشغولند تا امکان برداشتن و جابجایی آنها فراهم شود.
وی از حادثه پیش آمده به عنوان «فاجعه ای دردناک» یاد کرد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین آب و برق مورد نیاز در محل حادثه نیز وجود ندارد.
ساختمان 17 طبقه پلاسکو صبح پنجشنبه سه ساعت بعد از آتش سوزی، فرو ریخت. این ساختمان با قدمت بیش از 50 سال از دیرباز به‌عنوان بورس پوشاک ایران شناخته می‌شد. از طبقه پنجم تا 15 این ساختمان، کارگاه‌های تولیدی پوشاک در حال فعالیت بودند.

101/401

کد خبر: 724089

وب گردی

وب گردی