اراده دولت بر معرفی ایران به عنوان مقصد گردشگری در جهان است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بدو ورود به اراک ، گفت: اراده دولت بر این است که ایران را به عنوان مقصد گردشگری به کشورهای دنیا معرفی کند لذا برای تحقق این مهم تامین زیرساختهای لازم از جمله نوسازی ناوگان هوائی و تقویت زیرساختهای فرودگاهی را دنبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: اراده دولت بر این است تا خصوصا در فضای پس از برجام ایران را بعنوان مقصد گردشگری برای کشورهای دنیا معرفی کند و در این راستا زیرساختهای لازم را فراهم می کند.

وی افزود: نوسازی ناوگان هوائی، تقویت زیرساختهای فرودگاهی، تلاش برای ثبت جهانی آثار و سرعت بخشی به پرونده هایی که در یونسکو مطرح می شود از جمله اقداماتی است که نشانگر عزم دولت در راستای توسعه گردشگری و استفاده بهینه از این ظرفیت است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت تلاش می کند از فضای گفتگویی که در نظام جهانی ایجاد کرده برای رونق گردشگری استفاده کندتا بتوانیم ضمن تعامل با دنیا در فضایی کاملا صلح‌آمیز تولید ثروت در این بخش را شاهد باشیم.

وی افزود: منابع درآمدی که از گردشگری حاصل می‌شود می‌تواند در کنار نفت منبع درآمدی پایدار برای کشور محسوب شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بازدید انجام شده از قنات ابراهیم آباد اراک، اظهار کرد: برای ثبت جهانی سازه‌های آبی که با عنوان قنات شناخته می‌شوند و به لحاظ سنتی و تکنولوژیک متعلق به ایران هستند، اولویت‌های خاصی از نظر یونسکو مطرح است و براساس پراکندگی این سازه‌ها در ایران انتظار می‌رود که اینگونه سازه‌ها را در نقاط کویری ببینیم، ولی در اراک علیرغم کویری نبودن منطقه قناتی به طول 11 کیلومتر ایجاد شده و این ویژگی یکی از دلایل ثبت جهانی این قنات بوده است.

وی افزود: احیا و معرفی هر یک از آثار تاریخی ایران به عنوان جاذبه می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری را برای کشور ایجاد کند و قطعا ثبت جهانی این قنات فرصت‌های گردشگری را برای استان مرکزی ایجاد خواهد کرد و تلاش ما براین است که این امکان را مدیریت کرده و به عنوان یک سرمایه برای استان استفاده کنیم.

زمانی قمی استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: استان مرکزی به لحاظ قابلیت های تاریخی و تمدنی دارای جایگاه و منزلت بالایی است .

وی افزود: هر نقطه از استان مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی است که می توان غار نخجیر دلیجان و جاذبه های تاریخی در خمین و فراهان را عنوان نمود.

استاندار مرکزی گفت : با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسائل این حوزه در استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است بازدید از قنات تاریخی ابراهیم آباد، شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی، بازدید از مجموعه تاریخی بازار اراک و حمام چهار فصل ،نشست با سمن ها و فعالان صنعت گردشگری از مهمترین برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان اراک است.

700700

کد خبر: 724096

وب گردی

وب گردی