داروی گیاهی درمان آلزایمر تولید محققان جهاددانشگاهی رونمایی می شود

داروی گیاهی "ملیتروپیک" که برای نخستین بار در دنیا توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تولید شده است، پنج بهمن با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس جهاددانشگاهی و جمعی از پژوهشگران معرفی و رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محققان جهاددانشگاهی با استفاده از سابقه دیرین دانش ایرانی در زمینه درمان مشکلات مغزی و با بررسی مطالعات روز دنیا در این زمینه توانستند این دارو را تولید و پس از بررسی و آزمایش اثربخشی آن را معرفی کنند.

اعضای تیم تحقیق برای تکمیل فرایند ارایه محصول مطالعات بالینی گسترده ای انجام دادند. این مطالعات بر 42 بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط در سنین بین 80-65 صورت گرفت. در این آزمایشات برای افراد عصاره گیاه بادرنجبویه تجویز و به دسته‌ای دیگر دارونما داده شد.

پس از اتمام مطالعه شاخص های فراموشی، فعالیت های شناختی و عوارض جانبی پایش شدند. پس از چهار ماه مطالعه نتیجه به شکل قابل توجه و معناداری نشان داد در افرادی که از عصاره بادرنجبویه استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که دارونما مصرف نکرده اند میزان آلزایمر خفیف تا متوسط به خوبی کنترل شده است و همچنین عارضه اضطراب و تحریک پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف نکرده اند، کاهش داشته است.

این محصول دارای قابلیت معرفی در سطوح بین الملللی و فروش و عرضه به بازارهای جهانی است که پس از رونمایی و معرفی، تمهیداتی برای معرفی این محصول در سطح بین الملل اندیشیده شده است.

200/204

کد خبر: 724110

وب گردی

وب گردی