آمادگی وزارت نفت برای کمک به آتش‎نشانان حادثه ساختمان پلاسکو

مشاور وزیر، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل وزارت نفت از آمادگی همه واحدهای آتش نشانی و اچ‎اس‌یی صنعت نفت برای کمک به عملیات آواربرداری و امداد و نجات ساختمان پلاسکو خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، سید باقر مرتضوی شامگاه جمعه (یکم بهمن ماه) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان بویژه ماموران شریف، خدوم و جان بر کف آتش نشان و ابراز همدردی با خانواده‎های جان‌باختگان، اعلام کرد که همه واحدهای آتش نشانی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنعت نفت آماده ارائه هرگونه کمک به عملیات آواربرداری و امداد و نجات ساختمان پلاسکو از جمله اعزام نیرو‎های متخصص و ارسال تجهیزات مورد نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات واحدهای آتش نشانی صنعت نفت افزود: اداره کل اچ‎اس‎یی وزارت نفت همچنین آماده ارائه کمک‎های فنی و مشارکت در مراحل بررسی و تحقیق در حادثه دلخراش آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو است.

مدیر کل اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت ضمن ستایش رشادت و وظیفه شناسی آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو از فداکاری و تلاش خستگی ناپذیر و مجدانه همه گروه‌های حاضر در صحنه و پشتیبانی بویژه تیم فرماندهی عملیات، آتش نشانان، اورژانس، نیروهای انتظامی و دیگر نیروهای امدادی حاضر درصحنه از زمان وقوع حادثه قدردانی کرد.

حادثه ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تهران صبح روز پنجشنبه (٣٠ دی‎ماه) با آتش سوزی در طبقه‎های فوقانی آغاز شد که پس از چند ساعت تلاش برای مهار آتش ناگهان ساختمان پلاسکو به طور کلی فرو ریخت.

در پی حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری تولیدی پلاسکو، تعدادی از آتش نشانان در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان گرفتار شدند که هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست، عملیات آواربرداری ازسوی امدادرسانان همچنان ادامه دارد.

هیئت دولت با تجلیل از این بزرگ مردان ایثار و فداکاری، قدردانی از خدمات ارزنده آنان، آرزوی سلامتی برای مجروحان و تسلیت به بازماندگان به منظور بزرگداشت جان باختگان و همدردی با بازماندگان آنان روز شنبه (دوم بهمن ماه) را عزای عمومی اعلام کرد.

402/101

کد خبر: 724137

وب گردی

وب گردی