رئیس کمیسیون عمران مجلس:دستگاه هایی که از قانون تخلف می کنند قابل پیگرد هستند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:قرار است در مجلس گزارشی در قالب ماده 49 آیین نامه مجلس ارائه شود که این گزارش ضمن شناسایی عوامل مقصر، یک مفاد قانونی را  به تصویب برساند که از این دست مسائل پیشگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا رضائی‌کوچی در گفتگو با خبرنگار مستقر در محل حادثه پلاسکو درباره روند امداد رسانی و عملیات آوار برداری گفت: آتش نشانان و امدادگران تلاش بسیار خوبی دارند و لازم است از زحمات آن ها تشکر کنم اما تصور می کنم باید با امکانات و تجهیزات بیشتری عملیات آوار برداری انجام شود وبا توجه به حجم آوار پیش رو بعید می دانم تا 2-3 روز آینده به اتمام برسد هر چند ما هنوز از محل حادثه به طور کامل بازدید نکرده ایم.

وی ادامه داد: پس از بازدید یک جلسه با مسئولان برگزار خواهد شد تا گزارش های اقدامات انجام شده خود را ارائه دهند که آیا این نوع آواربرداری مطابق با استاندارد های جهانی است یا نه ؟ در حال حاضر آوار برداری زمانی آغاز می شود که عملیات امداد و نجات به اتمام رسیده باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود:قرار است در مجلس در قالب ماده 49 آیین نامه مجلس گزارشی ارائه شود که این گزارش ضمن شناسایی عوامل مقصر، یک مفاد قانونی را به تصویب برساند که از این مسائل پیشگیری کند و به نظرم چون نزدیک 10 میلیون نفر در کشور در بافت فرسوده زندگی می کنند و ساختمان هایی از قبیل پلاسکو نیز زیاد هستند باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز که آیا مجلس فوریتی در این زمینه در نظر دارد گفت: در مورد ماده 49 که یک فوریت دارد پیشنهاداتی ارائه شده هر چند قانون موجود تکالیف را مشخص کرده است یعنی ما در این زمینه نقص قانون نداریم و وظیفه دستگاه ها در مقابل این ساختمان ها مشخص شده است ولی برای تاکید موضوع حتما اگر خلا قانونی وجود داشته باشد طبق ماده 49 به کمیسیون خواهیم رفت.

رضائی‌کوچی افزود: دستگاهی که از قانون تخلف می کند مشخص است قابل پیگرد است دستگاه های مرتبط با این حادثه در ابتدا شهرداری، پس از آن وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور هستند شهرداری باید به این مراکز از قبل تذکر می داد به نظر من در این زمینه سهل انگاری صورت گرفته است.

301/700

کد خبر: 724202

وب گردی

وب گردی