آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) تاریخ ماندگار انقلاب است

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان با حضور معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، علیمردان آل طه بنیان گذار مرکزکوهبنان، فرشاد رئیس مرکزکوهبنان وامام جمعه و فرماندار وسایر مسئولین شهرستان کوهبنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی که برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهرمان زادگاه او سفر کرده بود، قبل از این مراسم، ضمن بازدید از مرکز کوهبنان، در فرمانداری این شهرستان حضور یافت و به نمایندگی از دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کوهبنان شرکت کرد.

هاشمی در ابتدای این جلسه گفت: ابراز همدردی مردم ولایتمدار و عزیز کرمان و برگزاری مراسم های باشکوه گرامیداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرهمی بر درد بزرگ ما و سبب شد که یقین داشته باشیم در تحمل این مصیبت بزرگ تنها نیستیم و خدا را سپاسگزار باشیم که مردمی قدردان داریم که در همه شرایط با وحدت در کنار هم هستند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آیت الله هاشمی علاقه وافری به استان کرمان و زادگاهش داشتند و همواره به این دیار سفر می کردند.

او، هاشمی رفسنجانی را تاریخ ماندگار انقلاب دانست و گفت: همه، هم و غم او اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و همواره در مسیر اهداف عالی نظام فعالیت می کرد و اندیشه ای جز این نداشت و همان طور که در وصیت نامه خود ذکر کرد بعد از انقلاب هیچ دارایی به اموالش اضافه نشده و هر چه داشته در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و معاش خانواده هزینه کرده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به تشیع با شکوه پیکر رئیس هیات امنای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جای‌جای انقلاب و بازگشت اعتدال و عقلانیت در کشور نقش بی‌بدیل داشت و حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین نظام در مراسم تشیع پیکر او نشان از وجود وحدت در جامعه بود.

هاشمی رمز پیروزی و موفقیت کشور را وحدت و اطاعت از ولایت دانست وگفت: امیداواریم که بتوانیم با الگو برداری از سیره و سنت آیت الله هاشمی در مسیر اهداف او گام برداریم ورهرو راه و اهداف والای او باشیم.

هاشمی انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و شهرستان کوهبنان را باعث افتخار این خانواده بزرگ دانست وگفت: توسعه شهرستان کوهبنان در چارچوب اقتصاد مقاومتی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی با آگاهی کامل از توانایی ها و ظرفیت های منطقه کوهبنان میسر می شود که این امر همت و تلاش همه مسئولین و همراهی مردم عزیز کوهبنان را می طلبد.

تشریح فعالیت های مرکز کوهبنان

در ادامه این جلسه محمد فرشاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوهبنان ضمن تشکر از حضور مسئولین استانی و شهرستانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب تفاهم نامه اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی چون کشت زعفران و زرشک را با همکاری فرمانداری و سایر مسئولین آغاز کرده است و قدم های خوبی در زمینه قالی بافی ،گردشگری ،بوم گردی، صنایع دستی و ... برداشته شده است.

او افزود: امیدواریم که با عنایت و همت والای معاون عمرانی دانشگاه و با نیت خیری که ابوی بزرگوارشان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه وسازندگی کشور داشت، شاهد توسعه شهرستان کوهبنان باشیم وبا همت و تلاش مضاعف مسئولین بتوانیم به اهداف والای بزرگ مرد تاریخ ایران و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که همواره دل در گروه توسعه و آبادانی کشور داشتند،دست یابیم.

همچنین در این جلسه محمدرضا مهدلو فرماندار شهرستان کوهبنان ضمن تسلیت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی و تشکر از حضور فرزند ارشد او در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ستون های شاخص انقلاب اسلامی بودند که رحلت ناگهانی او نه تنها برای بیت مکرمشان، بلکه برای ملت ایران ضایعه ای دردناک و بزرگ است.

او ادامه داد: شهرستان کوهبنان ظرفیت و پتانسیل های زیادی در همه زمینه ها دارد، که از آن جمله کشت زعفران مرغوب و گیاهان دارویی در زمینه کشاورزی، تولید ذغال سنگ،گردشگری معادن و با دارا بودن ابنیه، میراث تاریخی فراوان در زمینه های گردشگری و بوم گردی بسیار مستعد در جذب گردشگر و توریست است.

مهدلو گفت: امید داریم با شناسایی علمی ظرفیت های شهرستان کوهبنان با همت و پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی بعنوان معین اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و شهرستان کوهبنان و تلاش مسئولین شهرستان ،گام های مفیدی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان برداشته شود.

در ادامه این جلسه معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرماندار کوهبنان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ، رئیس مرکز کوهبنان و هیات همراه ازاین جلسه از دانشگاه آزاد اسلامی مرکزکوهبنان، زمین های کشت زعفران وزرشک، بنای تاریخی منزل آل ط، ه خانقاه شیخ ابوسعید ابوالخیر،خانه شاه نعمت الله ولی و کارگاه قالی بافی عتبات عالیات شهرستان بازدید کردند.

204/200

کد خبر: 724219

وب گردی

وب گردی