«کتابخانه بابل» بورخس نقد و بررسی می‌شود

با حضور امیرعلی نجومیان رمان "کتابخانه بابل" اثر خورخه لوئیس بورخس نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، دهمین نشست اندیشه نگاری ادبی این ماه به رمان "کتابخانه بابل" اثر خورخه لوئیس بورخس با حضور دکتر امیر علی نجومیان اختصاص داده شده است.

خورخه لوئیس بورخس نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی از نویسندگان آمریکای لاتین است. شهرت او بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است.

یکی از مشهورترین کتاب‌های او، داستان (۱۹۴۴)، گلچینی از داستان‌های کوتاه بورخس به انتخاب خودش است که مضامینی همچون رؤیاها، کتابخانه‌ها، آیینه‌ها، حیوان‌ها، فلسفه، دین و خدا را می‌توان حلقه اتصال این داستان‌ها دانست.

کتابخانه بابل، نام داستان کوتاهی نوشته خورخه لوئیس بورخس است که در سال ۱۹۴۱ در مجموعه داستان باغ گذرگاه‌های هزارپیچ به چاپ رسید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: « کاشکی که فرشته‌ای وجود داشته باشد، حتی اگر من در دوزخ جای داشته باشم. ای کاش که من مورد توهین و تعدی قرار گیرم و نابود شوم ...به شرطی که در یک لحظه و تنها برای یک نفر کتابخانه عظیم تو توجیه شود.»

این برنامه روز یکشنبه سوم بهمن ماه ساعت ۱7 در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.

500500

کد خبر: 724238

وب گردی

وب گردی