سید رضا اکرمی :حضور نداشتن آیت الله هاشمی در صحنه سیاسی کشور ضایعه ای عظیم برای ایران بود 

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز با حضور حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) در شهرستان بندرگز اظهارداشت: «نوع درگذشت آیت الله هاشمی ویژه و منحصر به فرد بود و به سرعت در سراسر جهان منتشر شد و موجب تاثر رهبر معظم انقلاب و صدور پیام تسلیت مهمی از سوی ایشان و بسیاری از شخصیت های کشوری وجهانی شد.
وی با اشاره به نیمه افراشته شدن پرچم کشورهای مختلف اظهار داشت: «چرا باید در کشور خودمان تا زمان ارتحال ایشان زمینه حضور و سخنرانی آیت الله هاشمی از رسانه ملی فراهم نشود و نوعی محدودیت در انتشار تصاویر و کلام ایشان برقرار باشد.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به نماز ویژه رهبرانقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی و برگزاری مجالس بزرگداشت از رهبری و همزمان در سراسر کشوراشاره کرد و مراسم باشکوه تشییع پیکر ایشان را دومین مورد در تاریخ انقلاب بعد از مراسم تشییع پیکر امام خمینی (ره) (ره) دانست.
حجت الاسلام اکرمی افزود: موج تکریم و تسلیت بعد از درگذشت آیت الله هاشمی و محدودیت های قبلی صدا و سیما نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نشانه افراط و تفریط در فضای سیاسی و فرهنگی کشور است.
وی اضافه کرد: «چرا همانند بهشتی نسبت به هاشمی هجمه ها و تهمت های فراوان رواداشتند در حالی که نباید در برخوردها و رفتارهای ما افراط و تفریط باشد»
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: با توجه به فشارها و تبلیغات دشمنان بر ضد ایران اسلامی، حضور نداشتن آیت الله هاشمی در صحنه سیاسی کشور ضایعه ای عظیم برای ایران بود.
وی در ادامه با اشاره به وجود اختلاف نظر هایی در سطح بزرگان دینی و فقهی اظهار داشت: باید آستانه تحمل سیاسیون بیشتر از اینها باشد و نسبت به مسائل و موضوعات مختلف در حوزه های سیاسی و اجتماعی تعصب نداشته باشند.
حجت الاسلام اکرمی گفت: ارتحال هاشمی مظلومیت بهشتی و بهشتی ها را هر چه بیشتر نشان داد .

به گفته وی؛ آیت الله هاشمی تا زمان ارتحال برای خیلی ها ناشناخته بود و پس از آن و بیان ویژگی های ایشان موجب شد تا این افراد آگاه شده و وی را بیشتر بشناسند.
حجت الاسلام اکرمی با یادآوری خاطرات دوران جنگ تحمیلی و بحث قطعنامه 598 ، نقش هاشمی در مدیریت مناسب این موضوعات و رویدادها را ستودنی بیان کرد.
وی در بخشی از سخنان خود نیز به برجام اشاره کرد و افزود:« خنثی شدن توطئه ایران هراسی یکی از مهمترین دستاوردهای برجام بود»
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین تمسک به دو معیار اساسی یعنی قانون و رهبر معظم انقلاب را زمینه ساز پیشرفت کشور بیان کرد و از مسئولان بخش دولتی خواست تا با تشکیل اتاق های فکر و هم اندیشی زمینه استفاده از توان و ظرفیت های موجود در کشور هر چه بیشتر فراهم شود.
از دیگر برنامه های مراسم می توان به سخنرانی فرماندار شهرستان ، قرائت پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان و پخش کلیپ ارتحال آیت الله هاشمی (ره) اشاره کرد.

205/200

کد خبر: 724253

وب گردی

وب گردی