نشست سران احزاب پوپولیست اروپا در آلمان

رهبران جریان‌های پوپولیست در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند امروز (شنبه) به منظور تبادل نظر درباره "یک اروپای آزاد" در شهر کبلنز آلمان با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مارین لوپن که انتظار می‌رود در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بتواند به دور دوم راه پیدا کند در این نشست درکنار مسئولان حزب ضد مهاجرتی "جایگزین برای آلمان" (آلترناتیو فور دویچلند) سخنرانی خواهد کرد.

گیرت وایلدرز، رهبر حزب آزادی هلند که ماه گذشته به هتک حرمت علیه مراکشی‌ها محکوم شد و متئو سالوینی از حزب لیگ شمالی ایتالیا که به دنبال خروج کشورش از اتحادیه اروپاست نیز در این نشست حضور دارند.

این رهبران که با رای سال گذشته بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا قدرت گرفته‌اند با شعار آزادی برای اروپا و با هدف تقویت روابط میان احزاب مشابه خود چنین نشستی برگزار کردند.

یکی از سخنگویان سالوینی درباره این نشست گفته است، چنین دیداری به ما فرصتی می‌دهد تا چگونگی همکاری خود با سایر احزاب اروپایی را بررسی کنیم. همزمان لوپن در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این نشست ثابت می‌کند حزبش منزوی نیست.

وی در این باره توضیح داد: درواقع این انقلاب مردم است که ما در آن شرکت می‌کنیم. بسیار مهم است که نشان دهیم اروپای هماهنگی که ما خواهان دستیابی به آن هستیم، در همکاری‌های ما هویداست.

در این میان بسیاری از رسانه‌های برجسته آلمانی از پوشش خبری این نشست منع شده‌اند.

شمار احزاب پوپولیست ضد مهاجرت همزمان با نرخ بالای بیکاری و استفاده بیش از حد از سیاست‌های ریاضتی و ورود تعداد بی‌سابقه پناهجویان طی یک سال اخیر در سراسر اروپا رو به افزایش است. در همین حال حملات تروریستی در فرانسه، بلژیک و آلمان رای دهندگان را به نوعی مجاب کرده تا به سوی این احزاب سنتی بازگردند.

306/300

کد خبر: 724272

وب گردی

وب گردی