استفاده از توانمندی های علمی و آموزشی کشور بلاروس بر اساس سند آمایش بین الملل

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در دیدار با معاون وزیر بهداشت بلاروس نظام آموزش عالی سلامت ایران را معرفی کرد.

دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی در دیدار با معاون وزیر بهداشت کشور بلاروس بر ضرورت برنامه ریزی برای همکاری های علمی مشترک فی مابین دو کشور تاکید کرد.

او در این دیدار ضمن معرفی سیستم آموزش پزشکی ایران و دستاوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول سه دهه اخیر به برخی از شاخص ها اشاره و جایگاه آموزش علوم پزشکی ایران در دنیا را معرفی کرد.

در این جلسه که علاوه بر معاون وزیر بهداشت کشور بلاروس، روسای سه دانشگاه کشور مذکور نیز حضور داشتند.

اکبری در ادامه این جلسه سند آمایش بین الملل را تشریح کرد و گفت: سند آمایش بین الملل نحوه همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور را با دانشگاه های سایر کشورها مشخص می کند. با توجه به این سند مسئولیت برنامه ریزی برای همکاری های مشترک با دانشگاه های کشور بلاروس به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شده است. بنابراین انتظار می‌رود با تشکیل جلسات کارشناسی فی مابین این دانشگاه و دانشگاه های کشور بلاروس برنامه‌ریزی مناسبی در این باره انجام دهند تا شاهد ارتقا همکاری های دو جانبه باشیم.

در ادامه این جلسه درباره مسائل و مشکلات دانشجویان کشورمان که در کشور بلاروس مشغول به تحصیل هستند نیز بحث و بررسی و مقرر شد با توجه به تصمیم وزارت بهداشت درباره ارزشیابی و اعتبار دانشگاه های خارجی به نحوی اقدام شود تا در این زمینه مشکلی برای دانشجویان ایجاد نشود.

204/200

کد خبر: 724274

وب گردی

وب گردی