همکاری‌ فناورانه ناوگان تحقیقاتی ایران با دانشگاه هامبورگ آلمان

همکاری‌های فناورانه اعضای شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی ایران با دانشگاه هامبورگ آلمان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای توسعه فعالیتهای بین المللی ستاد توسعه فناوری دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری های فناورانه بین اعضای شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی ایران با دانشگاه هامبورگ آلمان و موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک آغاز شد.

در نشست تخصصی اعضای شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران و هیاتی از آلمان متشکل از دانشگاه هامبورگ و موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک، بررسی توانمندی ها و افزایش همکاری های فناورانه در حوزه اقیانوس شناسی و علوم دریایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست بخش های مختلف ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معرفی و اهداف آن بازگو شد، سپس نمایندگان شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی از سازمان های، موسسه تحقیقاتی علوم شیلات، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و سازمان جغرافیایی، سازمان نقش برداری، سازمان زمین شناسی هریک توانمندی ها و فعالیت های خود را در ارائه کردند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، گروه آلمانی به معرفی مهم ترین دستاورد ها و پروژه های انجام گرفته خود با کشورهای دیگر همچون چین و ویتنام پرداخت و پیشنهادات خود را در خصوص همکاری های مشترک بیان کردند.

از جمله این پیشنهادات میتوان به مطالعات بهره برداری از انرژی بادهای فراساحلی، مطالعات اقیانوس شناسی و تغییرات اکوسیستم دریاهای ایران و اثر تغیرات آب و هوایی بر اقلیم سواحل و دریاهای ایران نام برد.

در پایان این نشست، محمد سعید سیف، دبیر ستاد دریایی با تاکید بر ظرفیت سازمان ها و ارگان های ایرانی گفت: می توان از تجارب این گروه آلمانی برای بهره برداری بهتر از زیرساخت ها و دانش سازمان های ایرانی استفاده کرد.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 724298

وب گردی

وب گردی