تکنولوژی واقعیت مجازی سال گذشته رواج زیادی پیدا کرد و در سال 2017 هم به یکی از حوزه های برتر فناوری تبدیل خواهد شد. در همین راستا، محققین علاوه بر بهبود تجربه فراگیر بصری، قصد دارند حس های دیگر انسان را نیز به کار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکتی ژاپنی، گجتی به نام VAQSO VR را تولید کرده که می تواند رایحه های مختلف را شبیه سازی کند. این دستگاه به صورت آهنربایی به بخش زیرین تمامی هدست های واقعیت مجازی کنونی از جمله اکیلس ریفت یا اچ تی سی وایو متصل شده، و از مخازن قابل تعویض برای عطرهای مختلف برخوردار است.

این ابزار می تواند با ترکیب اسانس های موجود، چندین نوع بوی مختلف را به سمت بینی کاربر هدایت کند، و شرکت مورد بحث امیدوار است با استفاده از این فناوری بتواند تجربه VR را به سطح بالاتر و واقعی تری برساند. به عنوان مثال می توان بوی باروت، شلیک اسلحه، دود و خون را در بازی های شوتر اول شخص تولید کرده، یا رایحه محیط های طبیعی از جمله جنگل، دریا و غیره را در بازی های ادونچر و فانتزی شبیه سازی نماید.

گفتنی است؛ محصول VAQSO VR هنوز در دست توسعه است، اما سازندگان آن امیدوارند طی سال جاری میلادی بتوانند نمونه نهایی را با عطرهای مختلف وارد بازار نمایند، ضمن اینکه شرکت های ثالث نیز می توانند مخازن اسانس برای تولید رایحه های سفارشی را تولید کنند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724323

وب گردی

وب گردی