کاهش درآمد IBM برای نوزدهمین فصل متوالی در پاییز 2016

IBM گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرده که بر اساس آن، این کمپانی برای نوزدهمین فصل متوالی خبر از کاهش درآمد داده است.

به گزارش ایسکانیوز، کمپانی آی‌بی‌ام گزارش مالی مربوط به پاییز ۲۰۱۶ را منتشر کرده که نوزدهمین کاهش درآمد این کمپانی در ۱۹ فصل اخیر را رقم زده است. با وجود کاهش درآمد برای سه‌ماهه‌ی چهارم، آی‌بی‌ام پیش‌بینی کرده است که درآمدش برای سال ۲۰۱۶ میلادی بسیار بالاتر از برآورد‌های کارشناسان وال‌استریت خواهد بود؛ این موضوع برگرفته از رشدی است که IBM در حوزه‌هایی نظیر سرویس‌های ابری و تحلیلی تجربه کرده است.

تغییر الگوی سرمایه‌گذاری آی‌بی‌ام روی کسب و کارهای خود و سرمایه‌گذاری بیشتر روی سرویس‌های اشتراکی مبتنی بر فناوری ابری باعث شده است حاشیه‌ی سود کسب‌شده توسط این کمپانی، با افزایش ۱.۸ درصدی به ۵۱ درصد برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی برسد.

آی‌بی‌ام پیش‌بینی کرده است که به ازای هر سهم، سودی ۱۳.۸۰ دلاری در سال مالی ۲۰۱۷ کسب کند که بسیار بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر کسب ۱۳.۷۴ دلار به ازای هر سهم است.

تلاش‌های جینی رومتی، مدیرعامل آی‌بی‌ام، برای تغییر الگوی کسب درآمد این کمپانی در ماه‌های اخیر باعث شده است تغییراتی در روند افزایش درآمد آی‌بی‌ام رؤیت شود، به‌طوری‌که کسب و کارهای جدید این کمپانی رشد خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

رومتی یکی از مدیرانی بود که از طرح مالیاتی دونالد ترامپ در زمان کمپین انتخاباتی حمایت کرد. این طرح به کمپانی‌های فعال در داخل خاک آمریکا این امکان را می‌دهد تا روی آموزش و برنامه‌های تربیتی کارکنان خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، درآمد IBM از بخش‌های رایانش ابری و موبایل، آنالیز داده‌ها و نرم‌افزار‌های امنیتی با افزایش ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شده و به بیش از ۹.۵ میلیارد دلار رسیده است. این بخش قریب به ۴۱ درصد از درآمد کلی آی‌بی‌ام در سال ۲۰۱۶ میلادی را تشکیل داده است.

درآمد بخش رایانش ابری IBM در سال ۲۰۱۶ در مجموع شاهد رشدی ۳۳ درصدی بوده است. این بخش از کمپانی شامل محصولاتی نظیر SoftLayer و BlueMix است.

آی بی ام موفق شده است با غلبه بر آمار تحلیل‌گران، درآمدی ۵.۰۱ دلاری را به ازای هر سهم کسب کند که بالاتر از ۴.۸۸ دلار پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران است.

درآمد کلی آی‌بی‌ام در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی با کاهشی ۱.۳ درصدی به ۲۱.۷۷ میلیارد دلار رسیده است، حال آنکه تحلیل‌گران کسب درآمد ۲۱.۶۴ میلیارد دلاری پیش‌بینی کرده بودند. سود خالص کمپانی افزایش یافته و به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است که بالاتر از پیش‌بینی ۴.۴۶ میلیارد دلاری تحلیل‌گران است.

در طی ۱۲ ماه اخیر ارزش سهام آی‌بی‌ام بیش از ۳۰.۲ درصد افزایش پیدا کرده که بسیار بالاتر از میانگین افزایش ۲۳.۲ درصدی در تالار Dow Jones طی ۱۲ ماه اخیر است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 724340

وب گردی

وب گردی