نعمت زاده :حدود 580 واحد صنفی  در پلاسکو بوده اند که اغلب در بخش پوشاک و نساجی فعالیت  داشته اند/ارائه حدود 100 میلیون تسهیلات با نرخ سود پایین

وزیر صنعت ،معدن و تجارت درباره سانحه پلاسکو گفت : حدود 580 واحد صنفی در اینجا مستقر بوده اند که اغلب آنها در بخش پوشاک و نساجی فعالیت داشته اند.

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت درباره وضعیت کنونی ساختمان پلاسکو به ایسکانیوز گفت :به هر صورت به همراه همه دوستان از روز پنج شنبه پیگیر بودیم و علت این که من زودتر نیامدم این است که کاری نمی شود کرد و حضورمان موجب ازدحام و دست و پاگیر شدن برای کسانی که عملیات پاکسازی را انجام می دهند بود.

وی ادامه داد :تدابیری که در آینده برای رفع مشکلات ناشی از این حادثه اندیشیده شود بسیارحائز اهمیت است.

نعمت زاده با اشاره به وقوع آتش سوزی در صبح هنگام اذعان داشت : خوشبختانه چون آتش سوزی اول صبح به وقوع پیوسته است لذا ساختمان تقریبا خالی بوده و تعدادی هم که آن جا حضور داشتند با کمک آتش نشان ها و شهرداری مردم را تخلیه کرده بودند و علت اینکه تعدادی نیزدر داخل محبوس شده بودند نیز ظاهرا پیگیری برای تخلیه مردم بوده است.


وزیر صنعت ،معدن و تجارت با اشاره به هماهنگی و تصمیمات اتخاذی سازمانها در رفع ایتن بهران اظهار داشت: آنچه که ما توانستیم با کمک دوستان بالاخص اتاق اصناف ، اتحادیه هایی را تصمیم گیری کنیم آن است که حدود 580 واحد صنفی در اینجا مستقر بوده اند که اغلب آنها در بخش پوشاک و نساجی فعالیت داشته اند. البته واحدهای تولیدی شان در اینجا نبوده و در بیرون بوده است. اینجا عمدتا بیشتر دفاتر فروش یا واحدهای بنکداریشان بوده است و یکسری خرده فروشی نیز در واحدهای پایینتر وجود داشته است.

وی ادامه داد: ما چند مورد را مرور کردیم همان طور که وزیر محترم کار نیز اعلام کردند ، بحث بیمه بیکاری کارکنان تا زمانی که اشتغال جدید پیدا کنند، است و جای هیچ نگرانی نیست . امیدواریم همه افراد این حادثه، که شامل حدود 2200 نفر شاغل، کارگر و صاحبان مغازه ها و در مجموع حدود 3هزار نفر آماری که داریم، بیمه بیکاری خواهند داشت .


نعمت زاده درباره تسهیلات اتخاذی برای این سانحه تصریح کرد:براساس صحبت های صورت گرفته شده،قرار است حدود 100 میلیون تومان تصمیم گیری شده تسهیلات با نرخ پایین به اینها داده شود.


وی ادامه داد :این افراد ،یکسری بدهی هایی به شهرداری، بانک و خود بنیاد مستضعفان بابت اجاره دارند که برای رفع اینها نیز ،با اتاق اصناف و همکاران تصمیم گیری کردیم که فردا پیشنهادی را به دولت ببریم که استهمال شود، بعضی ها بخشوده شود و بعضی ها دیگر نیز که به بانکها بدهکار هستند آنها را نیز پیشنهاد دادیم استهمال شوند.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت در جواب زمان ارائه این تسهیلات افزود: انجامش بلافاصله شروع خواهد شد ولی برای تصمیم گیری در سطح دولت نیاز به پیشنهاد مصوبه ای است که آن را تهیه کرده ایم و انشالله فردا تقدیم دولت خواهد شد.

نعمت زاده با اظهار عدم نگرانی مال باختگان افزود : من فکر می کنم کسبه نباید نگران باشند انشالله کمک می کنیم تا کارشان تعطیل نشود

وی با اشاره به ساماندهی این افراد افزود : محل استقرار واحدهای صنفی بسیار مهم است،اینجا نزدیک 600 یا 500 واحد صنفی مستقر بوده است که چندین ساختمان آن توسط دوستان اتحادیه ،اتاق اصناف و خود ما شناسایی شدهکه برای آنها نیز کمیته ای به مسوولیت خود دکتر فاضلی رئیس اتاق اصناف تشکیل شده است که با کمک صاحبان این ساختمانها برخی برای بنیاد،برخی خصوصی و بعضی ها نیز دولتی هستند و انشالله خیلی زودتر سامان دهیم که کسب و کارشان متوقف نشود.


وزیر صنعت ،معدن و تجارت با اشاره به برآوردی که به خسارت کننده ها داده میشود گفت :ما برآورد دقیقی از آن نداریم اما به گفته اتاق اصناف ،تعداد واحدهای پیراهن دوزی کمتر،و واحدهای پوشاک زنانه و مردانه بیشتر بوده است و اجناس و کالای از بین رفته دراین واحدها را چیزی درحدود 70 تا 150 میلیون تومان در هر واحد صنفی را تخمین زده اند.

402/101

کد خبر: 724353

وب گردی

وب گردی