فرزند آیت‌الله واعظ طبسی: با رفتن هاشمی، دوباره احساس یتیمی کردم/ تمرکززدایی از خصوصیات‌ مدیریت دکتر میرزاده است

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: کشور با از دست دادن آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یک سال گذشته، دچار فقدان و خلأ بزرگی شد و کسی نمی‌تواند این خلأ را پر کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی واعظ طبسی با توجه به ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و رئیس فقید هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خدمات بزرگی برای نظام انجام دادند و یکی از استوانه‌های نظام بودند، مرحوم پدر و آقای هاشمی چهره‌های بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی بودند و نظام در نبود آنان احساس خلأ می‌کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه با وجود آن که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، هنوز نتوانسته‌ایم شخصیت‌سازی کنیم تا با ارتحال افرادی همچون این افراد کسی بتواند جای خالی آنها را پر کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوستی دیرینه‌ای با مرحوم پدر داشت و فکر نمی‌کنم که مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی کسی را بیش از مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوست می‌داشت

وی درباره شخصیت و منش این دو یار انقلابی ادامه داد: مرحوم پدر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چهره‌های معتدلی بودند که همواره از افراط و تفریط بر حذر بودند و هرگز امکاناتی که در اختیار داشتند را در جهت خاص سیاسی قرار نمی‌دادند،‌ آیت‌الله واعظ طبسی آستان قدس رضوی را متعلق به همه نظام می‌دانستند.

فرزند آیت‌الله واعظ طبسی افزود: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی هم یک چهره فراجناحی بودند و این دانشگاه را متعلق به مردم می‌دانستند. در تقسیم‌بندی‌های سیاسی هم نمی‌توان گفت که ایشان متعلق به جریان اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب بود، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک انسان واقع‌گرا بود که بر اساس مبانی اسلام به‌دنبال حفظ نظام و توسعه و سازندگی کشور بود.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوستی دیرینه‌ای با مرحوم پدر داشت و فکر نمی‌کنم مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی کسی را بیش از مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوست می‌داشت.

واعظ طبسی درباره خاطراتش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت:‌ من خاطرات زیادی از ایشان دارم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انسانی رقیق‌القلب و مهربان بود. به‌یاد دارم که در زمان جنگ تحمیلی زمانی‌که به همراه مرحوم پدر به مجلس آمده بودیم، قرار بود پدر برای بازدید از مناطق جنگی به جبهه بروند و من هم با وجود آنکه شناخت دورادوری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان داشتم اما به دلیل محبتی که از آقای هاشمی دیده بودم خیلی اصرار داشتم در منزل ایشان بمانم و این خصوصیت اخلاقی او در برابر همه طیف‌ها و آحاد مردم وجود داشت و با همه همچون پدری مهربان بود؛ من با رفتن او، دوباره احساس یتیمی کردم.

وی درباره عملکرد دکتر حمید میرزاده در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: یکی از خصوصیت‌های مدیریتی دکتر میرزاده تمرکززدایی است که موفق شد با تشکیل هیات امنای استانی این اصل مدیریتی را در بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان اجرایی کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طبیعتا روسای استان‌ها بیشتر و بهتر در جریان نقاط قوت و ضعف واحدهای استان هستند و فلسفه تشکیل هیات امنای استانی هم تفویض اختیارات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دبیران هیات امنای استان‌ها بود و دکتر میرزاده از زمانی که مدیریت خود را آغاز کرد این موضوع را دستور کار خود قرار داد و تاکنون هم موفق بوده است.

200/202

منبع: آنا

کد خبر: 724357

وب گردی

وب گردی