توشیبا واحد نیمه‌ رساناها را می‌فروشد

 علاوه بر وسترن دیجیتال، دیگر شرکت‌های امریکایی نیز به سرمایه‌گذاری در کسب و کار نیمه‌ رسانای توشیبا علاقه نشان داده‌اند. توشیبا ممکن است کسب و کار نیمه‌رسانای خود را به شرکت‌های دیگر واگذار کند.

به گزارش ایسکانیوز، توشیبا سرگرم سبک و سنگین کردن گزینه واگذاری کسب و کار نیمه‌رساناهای خود و فروش بخشی از سهام آن به شرکت Western Digital می‌باشد.
گفتنی است؛ وسترن دیجیتال، شرکتی است که در ایالت کالیفرنیا واقع است و در زمینه فضاهای ذخیره‌ای فعالیت می‌کند.
با اعلام این خبر، ارزش هر سهم شرکت وسترن دیجیتال روز سه شنبه با ۰.۷ درصد افزایش به ۷۱.۵۱ دلار رسید.

گفته می‌شود توشیبا نزدیک به ۲۰ درصد از سهام خود در این واحد را به بهای نزدیک به ۳۰۰ میلیون ین ژاپن(۲.۶۶ میلیارد دلار) خواهد فروخت و در عین حال، بخش عمده سهام خود را حفظ خواهد کرد.

منابع آگاه می‌گویند علاوه بر وسترن دیجیتال، دیگر شرکت‌های امریکایی نیز به سرمایه‌گذاری در کسب و کار نیمه‌رسانای توشیبا علاقه نشان داده‌اند.

اما توشیبا و وسترن دیجیتالی هنوز در مورد این معامله نظری ارائه نداده‌اند. گفته می‌شود شرکت جدید تراشه در نیمه نخست سال جاری میلادی شکل خواهد گرفت.

شرکت‌های توشیبا و وسترن دیجیتال در شهر یوکایچی در کشور ژاپن، به طور مشترک دارای یک کارخانه حافظه فلش هستند و آن را اداره می‌کنند.

این مجتمع تولیدی که در حومه شهر توکیو واقع است و هنوز هم از رسوایی یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری مربوط به سال ۲۰۱۵ کمر راست نکرده، از محل فروش محصولات نیمه‌رسانا در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۶، بالغ بر یک تریلیون و پانصد و هشتاد میلیارد ین درآمد خالص کسب کرده است.

در ماه دسامبر، یکی از کهنه‌کاران صنعت نیمه‌رسانا به رویترز اعلام کرده بود که توشیبا می‌تواند به طرح‌های خود برای فروش بخشی از کسب و کار تراشه‌های حافظه خود جان دوباره ببخشد.

گفتنی است؛ تراشه‌های حافظه کسب و کار بسیار سودآوری برای توشیبا بوده است.
منبع: ایتنا

205/200

کد خبر: 724358

وب گردی

وب گردی