عملیات امنیتی مشترک نیروهای عراقی در سامرا با استفاده از پهپادها

فرماندهی عملیات سامرا اعلام کرد که عملیات امنیتی مشترکی را با نیروی هوایی، پلیس و گردان‌های السلام در مناطق اطراف سامرا انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، عماد الزهیری، فرمانده عملیات سامرا در کنفرانس مطبوعاتی با حضور حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت: ما بر اساس اطلاعات دقیق عملیات امنیتی را با همکاری فرماندهی عملیات سرایا السلام و پلیس با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش در مناطق شرق سامرا به ویژه مناطق مطیبیجه، شیخ محمد و پنج جزیره در رود دجله در غرب سامرا انجام دادیم.

وی گفت: نیروهای مشترک تاکتیک جدیدی را به کار گرفتند و آن استفاده از پهپادها برای ممانعت از تشکیل مقرهای فرماندهی و باندهای داعش است. همکاری و هماهنگی با حشد شعبی به ویژه سرایا السلام بعد از تغییر برخی فرماندهان این گردان‌ها و ایجاد طرح‌های امنیتی جدید افزایش یافته است.

الزهیری گفت: این عملیات، عملیاتی منحصر به فرد بود چراکه براساس طرح مهمی با همکاری نیروی هوایی، سرایا السلام و پلیس انجام شد. تمامی افرادی که بازداشت شده‌اند به فرماندهی عملیات سامرا برای تکمیل تحقیقات تحویل داده می‌شوند این نتایج در حمایت از عملیات نیروهای ما برای آزادی نینوا صورت گرفته است.

وی افزود: فرماندهی عملیات سامرا نشست گسترده‌ای را با رهبران عشایر برگزار و ایجاد دیوار امنیتی در محور غربی شهر بررسی کرد.

شاکر السعیدی، فرمانده سرایا السلام نیز گفت: این عملیات بعد از شناسایی دقیق صورت گرفت و ما چهار هدف از جمله مقر فرماندهی عملیات داعش و چهار خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم کردیم و تعدادی را از پای درآورده و تعدادی از افراد تحت تعقیب را بازداشت کردیم.

حاکم الزاملی نیز بر اهمیت هماهنگی میان نیروهای امنیتی و حشد شعبی تأکید کرد و گفت: مناطق مهمی مثل حوض العظیم، میادین نفتی عجیل و علاس نیاز به عملیات‌های مداوم دارند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 724412

وب گردی

وب گردی