مطالبه یک ماه حقوق باورمن و خسارت های مالی مسئولیت مدنی و حرفه ای

وکیل حقوقی فدراسیون بسکتبال در پرونده باورمن با اشاره به شکوائیه تنظیم شده گفت: مطالبه حقوق یک ماهه و خسارت های مالی مسئولیت های مدنی و حرفه ای از جمله موارد مورد اشاره است.

به گزارش ایسکانیوز،مهدی یوسفی صادقلو، وکیل دادگستری و متخصص حقوق ورزش که عضویت هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال را نیز دارد، اظهار کرد، در مورد شکوائیه این فدراسیون بر علیه درک باورمن سرمربی پیشین تیم ملی توضیح داد.

وی با بیان اینکه این شکواییه در ۱۰- ۱۵ صفحه و برای ارسال به BAT مرجع حل اختلاف فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) تنظیم شده است، گفت: بر اساس بند ۱۰ قرارداد منعقد شده میان فدراسیون بسکتبال و باورمن، هر یک از طرفین در صورت فسخ یک جانبه قرارداد باید مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت کنند. در این قرارداد مشخص شده که اگر فسخ قرارداد از طرف مربی باشد، فدراسیون حق مطالبه یکماهه دستمزد وی را دارد.

وکیل فدراسیون بسکتبال در پرونده درک باورمن ادامه داد: البته علاوه بر این خسارت مالی تقاضاهای دیگری را هم در شکوائیه تنظیم شده مطرح کردیم و از جمله مسئولیت مدنی و مسئولیت حرفه ای.

یوسفی در این مورد توضیح داد و گفت: در رابطه با مسئولیت مدنی به این موضوع اشاره شده که باورمن به جز بند قرارداد، با اقدامات خود به سازمان ورزش کشورمان هم خسارتی را وارد کرد که آن را مطالبه کردیم از جمله خط زدن ۹۰ درصد بازیکنان اصلی تیم ملی؛ این کار بنا به پیشنهاد شخص باورمن انجام شد که در کل ساختار تیم ملی را متحول کرد ضمن اینکه انتقادات زیادی را هم به همراه داشت، اما از آنجا که خواست و پیشنهاد سرمربی تیم ملی بود، فدراسیون به آن عمل کرد. علاوه بر این به خسارت هایی هم بابت بازی های تدارکاتی پیش بینی شده توسط وی اشاره شده است.

وی در مورد مسئولیت حرفه ای که در شکوائیه مورد نظر به آن اشاره شده این گونه توضیح داد: هر شخصی که سکان رهبری یک تیم را برعهده داشته باشد، اعم از مربی یا معلمان ورزش برای شغل و حرفه خود نظام خاصی را دارد بر این اساس فردی که چنین مسئولیتی دارد اگر در حین کار بدون دلیل موجه تیم را ترک کند، به واسطه خساراتی که از حیثیت شغل حرفه وارد می کند، باید مجازات شود. این مجازات می تواند به صورت محرومیت یا جریمه نقدی باشد یا هر مجازات دیگری که از طرف نهادهای مورد نظر مشخص شود.

این متخصص حقوق ورزش که عضو هیات علمی دانشگاه نیز است، تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی و حقوق بشر از دیگر مواردی است که در شکواییه تنظیم شده به آن اشاره شده، همچنین در این شکوائیه به آراء صادره از محاکم فرانسه و مواد قانونی فرانسه و سوئیس اشاره شده است.

وکیل حقوقی فدراسیون بسکتبال در پرونده درک باورمن در پاسخ به این پرسش که «شکوائیه تنظیم شده دقیقا برای چه نهادی ارسال خواهد شد؟»، گفت: طبق یکی از شروط قرارداد منعقد شده میان فدراسیون بسکتبال و باورمن این شکوائیه فقط برای BAT یعنی مرجع حل اختلاف فیبا ارسال می شود، به هر حال هزینه های حل اختلاف زیاد است اما اگر ضرورتی داشته باشد به محاکم داخلی نیز مراجعه خواهیم کرد. البته در این مورد با مشکل بند قرارداد مواجه هستیم که تاکید به پیگیری حل اختلاف در BAT شده است، اما اگر دادگاه های داخلی خود را صالح رسیدگی بدانند، رأی داخلی را نیز خواهیم گرفت تا از آن در صورت لزوم استفاده کنیم.

یوسفی همچنین در مورد زمان ارسال شکواییه به BAT گفت: تنظیم قرارداد تمام شده است. این شکایتنامه به دو زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه شده و همراه با قرارداد (به زبان انگلیسی) و وکالتنامه بلافاصله برای مرجع حل اختلاف فیبا ارسال می شود.

606

کد خبر: 724450

وب گردی

وب گردی