هر آنچه در مورد مدل‌های 2017 سری اکسپریا ایکس سونی می‌دانیم

با در نظر گرفتن اینکه قرار است در MWC 2017 مدل‌های جدید اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس‌اِی معرفی شود، قصد  داریم نگاهی به آنچه در مورد این محصولات می‌دانیم، بیندازیم.

به گزارش ایسکانیوز، سونی یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های دنیا است که البته تلفن‌های هوشمند این کمپانی ژاپنی نیز طرفداران مخصوص به خود دارد. گوشی‌های هوشمند سونی همیشه از طراحی ساده‌ای بهره برده‌اند؛ اما کیفیت ساخت خوب، دوربین فوق‌العاده و پشتیبانی سونی از محصولاتش، باعث شده است تا شاهد فروش خوب تلفن‌های هوشمند برند اکسپریای سونی باشیم.

در سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی محصولات جدیدی از سری اکسپریا ایکس در رده‌های مختلف سخت‌افزاری و بودجه‌های متفاوت توسط سونی بودیم که جانشین سری اکسپریا زد شده بودند. کمپانی ژاپنی پس از تولید سری اکسپریا زد 5، آن را در سال ۲۰۱۶ با سری اکسپریا ایکس جایگزین کرد. البته سری جدید نیز با نقاط ضعف و قوت بسیاری همراه بودند؛ اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که سونی برای سال ۲۰۱۷ چه محصولاتی در نظر گرفته است.

با در نظر گرفتن اخبار و گزارش‌ها، می‌توان مطمئن شد که سونی ساخت سری اکسپریا ایکس را ادامه می‌دهد و قرار است شاهد مدل‌های ۲۰۱۷ سری اکسپریا ایکس باشیم. آنچه سونی را به فروش محصولات جدیدش امیدوار می‌کند، قیمت مناسب و دوربین قدرتمند است.

به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد دو تلفن هوشمند جدید با سخت‌افزار میان‌رده به طرفداران معرفی کند. این دو محصول، درواقع مدل‌های جدید اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس‌اِی هستند که قرار است در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی شوند. در ادامه قصد داریم هر آنچه در مورد این محصولات تاکنون فاش شده است، مرور کنیم.

مشخصات سخت‌افزاری

اگر گفته‌ها در مورد مدل‌های جدید اکسپریا ایکس و ایکس‌اِی صحت داشته باشند، این محصولات قرار است با سخت‌افزار قدرتمندی عرضه شوند. مدل جدید اکسپریا ایکس‌اِی همراه با درگاه USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و ۳ گیگابایت حافظه رم معرفی می‌شود. این در حالی است که مدل قبلی این محصول از ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد.

انتظار می‌رود بار دیگر سونی از تراشه‌های ساخت مدیاتک در این محصول استفاده کند. رزولوشن مدل جدید اکسپریا ایکس‌اِی نیز بدون تغییر در 720p باقی خواهد ماند.

مشخصات مدل جدید اکسپریا ایکس با قرار گرفتن بنچمارک این دستگاه در انتوتو فاش شد. طبق گفته‌ها، این محصول از شماره مدل G3221 بهره می‌برد و قرار است دومین تلفن هوشمند میان‌رده سونی باشد که در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. اکسپریا ایکس از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و در زیر قاب آن از یک تراشه هلیو پی 20 مدیاتک استفاده شده است.

در کنار تراشه مدیاتک می‌توان ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مشاهده کرد. مدل جدید اکسپریا ایکس مبتنی بر اندروید 7.0 نوقا خواهد بود تا جدیدترین سیستم‌عامل گوگل را در اختیار علاقه‌مندان و طرفداران محصولات سونی قرار دهد.

برای مقایسه‌ای کوتاه ،می‌توان گفت مدل قبلی اکسپریا ایکس که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده بود از تراشه اسنپدراگون 650 استفاده می‌کرد و مجهز به ۳ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی بود.

نکته‌ای که می‌توان با مشاهده مشخصات محصولات میان‌رده سونی برداشت کرد، این است که پرچم‌دار جدید سونی حداقل از ۴ گیگابایت حافظه رم یا بیشتر از این مقدار بهره خواهد برد که در نوع خود می‌تواند جالب باشد.

طراحی

باید گفت در حال حاضر طراحی مدل جدید اکسپریا ایکس هنوز مشخص نیست؛ اما به‌تازگی تصویر رندری از اکسپریا ایکس‌اِی منتشر شده است که ما را با ظاهر این محصول آشنا می‌سازد.

آنچه از تصاویر می‌توان برداشت کرد، این است که مدل جدید اکسپریا ایکس‌اِی از همان طراحی که در مدل قبلی مشاهده کرده بودیم برخوردار است و تغییرات بسیار کمی اعمال شده است. مدل جدید این محصول نیز مانند مدل قبلی دارای حاشیه بسیار کم، لبه‌هایی با انحنای خفیف و نمایشگر تخت است و تغییرات گسترده‌ای در طراحی آن صورت نگرفته است.

بار دیگر در سمت راست گوشی می‌توان راکرهای ولوم و دکمه پاور را مشاهده کرد. تغییری در جایگاه دوربین پشت نیز اعمال نشده است. با این حال، تصاویر رندر، اکسپریا ایکس‌اِی را در رنگ‌بندی‌ مختلف نشان می‌دهند که شامل قرمز، بنفش و آبی می‌شود.

دوربین

هنوز برای اینکه بگوییم در اکسپریا ایکس‌اِی از چه دوربینی استفاده شده است، کمی زود است؛ اما با در نظر گرفتن گزارش‌ها می‌توان انتظار داشت که در اکسپریا ایکس از یک دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین پشت ۲۳ مگاپیکسلی استفاده شود.

در سال گذشته از سنسور Exmor RS سونی در دوربین‌های اکسپریا ایکس استفاده شد که مجهز به سنسور فوکوس خودکار هیبرید نیز بود. این سنسور به دوربین اجازه می‌دهد روی اجسام متحرک فوکوس کند.

قیمت و تاریخ عرضه

طبق گزارش‌ها، انتظار داریم سونی از دو تلفن هوشمند جدید خود در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی کند. سال گذشته نیز سونی در همین رویداد از سری جدید اکسپریا ایکس رونمایی کرد. لازم به ذکر است که بخش موبایل سونی اعلام کرده که در ۹ اسفند کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

قیمت و زمان عرضه این محصولات هنوز مشخص نیست و باید تا انتشار اخبار بیشتر صبر کنیم. سونی در سال ۲۰۱۶ برای عرضه گوشی‌های جدید اکسپریا تا برگزاری نمایشگاه Computex در تایوان صبر کرد. مدل‌های قبلی اکسپریا ایکس‌اِی و اکسپریا ایکس به ترتیب ۲۸۰ و ۵۵۰ دلار قیمت داشتند؛ بنابراین انتظار داریم که مدل‌های جدید نیز قیمتی مشابه به آن‌ها داشته باشند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 724469

وب گردی

وب گردی