بروجردی: امنیتی بودن حادثه ساختمان پلاسکو مردود است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص امکان وجود شبهه های امنیتی در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: درست است که ضد انقلابان به دنبال سوء استفاده از هر واقعه ای در کشور هستند اما در این حادثه این موضوع را کاملا مردود می دانم.

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از عمیات آواربرداری پلاسکو در جمع خبرنگاران درخصوص شهیدخواندن آتش‌نشانان این حادثه گفت: این حادثه کمتر از میدان جنگ و عزیزانی که بر روی میدان مین رفتند نیست. من دیروز با یکی از آتش‌نشانان ملاقات کرده و او گفت که ما هشدارهای زیادی برای نجات مردم دادیم چراکه می‌دانستیم طبقات بالا در حال ریختن است، اما تلاش داشتیم که جان مردم را نجات دهیم حتی من آماده بودم در صورت ریزش، خودم را از طبقه یازدهم به پایین پرتاب کنم تا زحمت شناسایی من از طریق DNA و به دوستانم تحمیل نشود.

بروجردی با بیان این‌که اگر آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت نیست، حاضریم در قالب دو فوریت این مساله را حل و فصل کنیم گفت: آتش‌نشانی جزو مشاغل پر ریسک و خطرناک است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع پلاسکو در مجلس پیگیری می‌شود یا نه، گفت: کمیته تخصصی به دستور لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و امروز صبح نیز در جلسه شورای امنیت کشور، وزیر کشور درخصوص ابعاد مختلف این حادثه توضیحاتی را ارائه کرد و امیدواریم با آواربرداری هرچه سریع‌تر ابعاد مختلف این حادثه مشخص شود.

بروجردی در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز درخصوص این که آیا در این حادثه شبهه های امنیتی دخیل است یا خیر، گفت: با توجه به اینکه ضد انقلابان به دنبال سوء استفاده از هر واقعه ای در کشور هستند اما در این حادثه این موضوع را کاملا مردود می دانم ، از این نوع حوادث در کشورهای مختلف اتفاق می افتد ولی مهم آن است که بتوانیم از حوادث مشابه جلوگیری کنیم. این که سیستم هشدار نداشته باشیم، مخزن گازوئیل در جایی باشد که احتمال انفجار در آنجا وجود داشته باشد اینها همه کاستی های مسایل ایمنی مربوط به ساختمان های بزرگ مسکونی، اداری و تجاری است.

وی اضافه کرد: آنچه که حائز اهمیت است آن است که بتوانیم از ده ها حادثه محتمل ساختمان های مشابه جلوگیری کنیم.

وی درخصوص هشدارهای قبلی مبنی بر وضعیت ساختمان گفت: هشدار کافی نیست و باید الزام شود. ما در مجلس آمادگی داریم که این الزام ایجاد شود تا حادثه مشابهی در آینده به وجود نیاید.

بروجردی در خصوص صحبت های وزیر اطلاعات که گفته این موضوع بررسی می شود، گفت: بررسی اینگونه حوادث زمانگیر است. دوستان به طبقات پایین می روند و کلیه احتمالات مربوط به حادثه مورد بررسی قرار می گیرد و علت آن هم توسط مسوولین و متخصصین مشخص خواهد شد و به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

302/300

کد خبر: 724471

وب گردی

وب گردی