برای تشخیص هویت شهدا و مفقودین؛نمونه دی ان ای از خانواده مفقودین و شهدای حادثه پلاسکو گرفته شد

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به انتقال سه نفر از شهدای حادثه پلاسکو به پزشکی قانونی گفت: برای تشخیص هویت شهدا و مفقودین حادثه پلاسکو، از آزمایش دی ان ای بهره می گیریم.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در گفتگو با برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به انتقال سه نفر از شهدای حادثه پلاسکو به پزشکی قانونی گفت: تاکنون پیکر سه نفر از شهدای حادثه پلاسکو به پزشکی قانونی استان تهران ارشال شد که از این سه نفر، یک نفر از بیمارستان شهید مطهری که به نام بود و دو نفر دیگر نیز با چهره، قابل شناسایی هستند. از این رو، با شهرداری هماهنگ می کنیم تا از طریق چهره هویت این افراد مشخص شود.
وی با بیان اینکه به پزشکی قانونی اعلام شده است 16 نفر از آتش نشانان در حادثه پلاسکو مفقود شده اند، ادامه داد: برای افزایش سرعت کار در شناسایی هویت آتش نشانان با معاون محترم دادستان هماهنگ کردیم تا از پیکر شهدای حادثه پلاسکو دی ان ای بگیریم برای افزایش سرعت هماهنگ شده است تا آزمایش دی انم ای از خانواده های این عزیزان گرفته شود.
قادی پاشا بیان کرد: برای این امر و رفاه حال خانواده ها، محلی از سوی شهرداری تعیین شده است و کارشناسان پزشکی قانونی برای اخد دی ان ای خانواده شهدای حادثه به آن محل اعزام شدند که دیروز 11 نفر از این عزیزان از ساعت 5 الی 8 بعد از ظهر برای این امر مراجعه کردند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در پایان اظهارداشت: بقیه خانواده ها نیز می توانند با معاونت منابع نیروی انسانی شهرداری هماهنگ کنند که پس از هماهنگی کارشناسان پزشکی قانونی در محلی که شهرداری در نظر می گیرد مراجعه و اقدام به اخذ دی ان ای جهت تطبیق می کنند.

701/700

کد خبر: 724476

وب گردی

وب گردی