کوالکام در پاسخ به شکایت اپل، آنها را به تحریف واقعیت متهم ساخت

کوالکام طی چند روز گذشته آماج حملات مختلف قرار گرفته؛ از سویی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا آنها را به اعمال سیاست های ضد رقابتی و بیرون راندن رقبا از میدان متهم ساخته و از سوی دیگر اپل نیز مستقیماً از آنها شکایت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، اپل می گوید «کوالکام حداقل پنج برابر بیشتر از مجموع پرداخت هایمان به تمام شرکت های تأمین کننده پتنت های موبایلی، از ما پول می گیرد.» امروز نایب رئیس اجرایی و مشاور عمومی کوالکام به این اتهامات پاسخ داده، که متن آن را در زیر می خوانید:

ما هنوز در حال بررسی و ارزیابی جامع شکایات هستیم، اما واضح است که صحبت های اپل تماماً بی پایه و اساس بوده. اپل تعمداً توافق ها و مذاکرات دوجانبه که با یکدیگر داشته ایم را تحریف کرده، و نقش تعیین کننده نوآوری های ما در صنعت موبایل و همکاری با تمامی سازندگان تلفن همراه از طریق اعطای جواز را نادیده گرفته.

اپل نقش فعالی در حملات رگولاتوری به کسب و کار کوالکام در حوزه های قانونی مختلف در سرتاسر دنیا ایفا کرده که در تصمیمات اخیر KFTC و جریمه FTC به خوبی مشهود است. آنها حقایق را تحریف نموده و اطلاعات را به صورت ناقص و گزینش شده ارائه می دهد.

حال که این فرصت پیش آمده، ما نیز استقبال می کنیم تا علاوه بر پاسخ به این ادعاهای بی اساس در دادگاه، بتوانیم پرده از اقدامات و رویکردهای اپل نیز برداریم.

همان طور که می بینید، کوالکام می گوید حملات بی اساس اپل عامل اصلی جریمه های FTC بوده، چون اهالی کوپرتینو به تحریف حقایق و ارائه اطلاعات ناقص می پردازند.

همچنین طبق بیانیه فوق، به نظر می رسد اپل در کشورهای دیگر نیز همین رویه را در پیش گرفته و پرونده FTC نخستین مورد جریمه کوالکام برای اعمال سیاست های غیرعادلانه به شمار نمی رود.

گفتنی است، این کمپانی بزرگ سازنده چیپ که در سن دیه گو مستقر است، پیش از این مبلغ 854 میلیون دلار در کره جنوبی و 975 میلیون دلار در چین جریمه شده، و مشکلاتی را نیز در اتحادیه اروپا تجربه کرده است.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724504

وب گردی

وب گردی