اپل سیستم احراز هویت بیومتریک در آیفون 8 را تغییر خواهد داد

«مینگ چی کو» تحلیلگر شرکت KGI Securities گزارش جدیدی را منتشر ساخته و انتظاراتش از آیفون 2017 را بیان نموده. او می گوید اپل تغییراتی در ساختار بدنه ایجاد می کند و از فناوری احراز هویت بیومتریک جدیدی نیز بهره می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، «کو» که یکی از تحلیلگران برجسته و باسابقه در زمینه پیش بینی تغییرات سخت افزاری اپل به شمار می رود، اظهار داشت آیفون در سال جدید از فناوری پیشرفته تری برای 3D Touch بهره می گیرد و بدین منظور به جای حسگرهای FPCB از حسگرهای غشایی استفاده می کند. استفاده از این نوع حسگرها می تواند «طراحی بدون حاشیه و تمام صفحه نمایشگر» را تکمیل نماید.

تحلیلگر KGI اضافه کرد قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر شیشه جلوی نمایشگر نمی تواند نیاز اپل را برآورده کند، بنابراین آنها باید سیستم احراز هویت را به طور کامل زیر پنل قرار دهند و در نتیجه از فناوری اپتیکال بهره خواهند گرفت.

او همچنین معتقد است آیفون سال جاری میلادی به پنل OLED انعطاف پذیر مجهز است و به منظور افزایش استحکام آن، اپل از فریم فلزی در ساختار موبایل بهره می گیرد تا از تغییر شکل پنل نمایشگر جلوگیری نماید.

طبق اظهارات کو، سیستم تاچ آیدی نهایتاً جای خود را به فناوری تشخیص چهره خواهد داد، که البته «اگر مهندسین این شرکت نتوانند بر مشکلات فنی آن فائق آیند» حسگر اثر انگشت نیز می تواند در کنار آن تعبیه شود.

این تحلیلگر ارشد مؤسسه KGI افزود: با توجه به پتنت های احراز هویت بیومتریک که توسط اپل به ثبت رسیده، می توان گفت آنها به جای استفاده از حسگر عنبیه به سمت فناوری تشخیص چهره روی آورده آیند. با این حال به خاطر چالش های فنی این تکنولوژی از جمله الگوریتم ها، طراحی سخت افزاری، ایجاد پایگاه داده برای تأیید و احراز هویت و غیره، پیاده سازی کامل و بی نقص آن به زمان زیادی نیاز دارد.

بنابراین قبل از اینکه اپل بتواند تشخیص چهره را به طور کامل جایگزین حسگر اثر انگشت کند، می توان ترکیبی از دو سیستم بیومتریک را به کار گرفت که افزایش امنیت تراکنش ها را نیز در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است تاکنون شایعات متعددی مبنی بر حذف دکمه هوم در آیفون 8 به گوش رسیده، ضمن اینکه موبایل هایی با کمترین حاشیه ممکن در اطراف نمایشگر نیز به روند مورد انتظار سال جاری تبدیل شده اند، حال می توان اظهارات کو را نیز به آنها اضافه کرد و امیدوار بود که امسال همه چیز متحول گردد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724515

وب گردی

وب گردی