کاربران اندرویدی هنگام مهاجرت به iOS از آیفون 7 استقبال نمی کنند

طبق گزارش اخیر مؤسسه تحقیقاتی CIRP برای سه ماهه پایانی سال 2016، پانزده درصد از افرادی که آیفون 7 یا مدل پلاس آن را خریده اند، کاربرانی هستند که از پلتفرم اندروید به iOS آمده اند. این آمار برای مدت مشابه سال گذشته و آیفون های 6s و مدل پلاس آن برابر با 14 درصد بود، که تغییر چندانی را نشان نمی دهد.

به گزارش ایسکانیوز، طبق آمار این مؤسسه، جدیدترین موبایل های اپل در مقایسه با همتایان خود در سال 2015 از استقبال بیشتری برخوردار شده و بیش از 72 درصد کل فروش آیفون را به خود اختصاص داده اند، که از افزایش 4 درصدی حکایت دارد.

همچنین آیفون SE در مقایسه با آیفون 5s در سال گذشته، فروش کمتری داشته که می تواند به خاطر افزایش نسبی میانگین قیمت فروش موبایل های اپل به وجود آمده باشد.

نکته جالب در آمار فوق، این است که کاربران اندروید هنگام مهاجرت به iOS، بیشتر به سمت مدل های 6s روی آورده اند. در واقع اختلاف بین خرید مدل های 6s و مدل های 7 در این گروه به دو برابر می رسد، که نشان می دهد احتمالاً این دسته از خریداران، آیفون های قدیمی تر را نقطه شروع بهتری برای تجربه پلتفرم جدید می دانند.

یکی از عوامل تعیین کننده در استقبال کم از آیفون 7 بین کاربران اندرویدی را می توان تصمیم اهالی کوپرتینو مبنی بر حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون دانست، که انتقادات زیادی را در بین خریداران و کارشناسان برانگیخت.

گفتنیست از آنجایی که اپل هیچگاه آمار فروش دقیق محصولاتش را به رسانه ها اعلام نمی کند، بنابراین مؤسساتی از قبیل CIRP در دوره های زمانی مشخص اقدام به نظرسنجی و آمارگیری از بین خریداران محصولات این کمپانی می کنند تا شناخت نسبی از وضعیت آن پیدا کنند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724525

وب گردی

وب گردی