11 خانواده آتش نشان و 2 خانواده دیگر برای انجام آزمایشات ژنتیک به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند

رئیس پزشکی قانونی کشور گفت:خانواده های مفقودان که تا کنون برای آزمایش DNA مراجعه نکرده اند، می توانند با هماهنگی معاونت نیروی انسانی شهرداری به مرکز میمنت در خیابان آزادی مراجعه کرده تا متخصصان سلولوژی مستقر در این مرکز بتوانند از آن ها نمونه دی ان ای را دریافت کنند همچنین لازم به ذکراست در حال حاضر تمامی این آزمایش ها به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد شجاعی با حضور در محل حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران گفت:ما اقدامات مقدماتی مربوطه را انجام داده ایم زیرا در حال حاضر تعداد پیکره هایی که از زیر آوار بیرون آورده شده است ، اندک است و در حال حاضر در حال برنامه ریزی هستیم که در آینده پیکره ها را پیدا کرده و به پزشکی قانونی انتقال دهندو

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه احتمال قابل شناسایی نبودن پیکر ها وجود دارد لذا تنها از طریق انجام آزمایش DNA امکان شناسایی وجود دارد لذا ما اعلام کردیم تمام خانواده های آتش نشانان و مفقودان این حادثه به ما مراجعه کنند وتا نمونه های DNA آنها دریافت شود و آمادگی داشته باشیم تا هر پیکری که پیدا می شود مطابق با آزمایش های انجام شده شناسایی شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: در این زمینه تمامی اقدامات اولیه انجام شده است و باهمکاری شهرداری توانسته ایم یک مکانی در حوالی میدان آزادی مشخص شده است تا افراد به آن جا مراجعه کنند که بیشتر افراد تاکنون مراجعه کرده اند و تنها چند خانواده باقی مانده است.

وی اضافه کرد: قدم اول آن است که نمونه همه خانواده ها را آماده کنیم وکه این کار صورت گرفته و در بانک ژنتیک موجوداست زمانی که پیکره ها منتقل شود بلافاصله آزمایشات را با یکدیگر تطبیق می دهیم و پیکره ها را شناسایی می کنیم. در این زمینه لازم است مفقودان این حادثه توسط مراجع قضایی و آگاهی معرفی شود تا نمونه برداری برای آن ها نیز انجام شود. اگر مراجع قضایی موافقت کنند و خانواده های شناسایی شده را به مراکز مت بفرستند، نمونه برداری از آنها صورت می گیرد و روند شناسایی تسریع پیدا خواهد کرد.

شجاعی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه کهریزک برای انجام آزمایش ها آمادگی لازم را دارد.در حال حاضر 3 پیکره انتقال داده شده است که نفر اول در بیمارستان به شهادت رسید و مشکلی در زمینه شناسایی وی وجود نداشت پیکره های بعدی تا حدودی توسط همکاران آتش نشان شناسایی شده است ولی ما به صورت رسمی اعلام نکردیم و بر انجام آزمایشات ژنتیک تاکید داریم.

وی بیان کرد:زمانی که نمونه برداری از خانواده ها تکمیل شد ما آزمایشات خود را کمتر از یک هفته آزمایش ها انجام خواهد شد و این دو مورد را به صورت قطعی شناسایی خواهیم کرد. تقریبا 13 خانواده های آتش نشانی به ما مراجعه کردند 2-3 خانواده دیگر باقی مانده اند که از آن ها درخواست می کنیم به مراکز اعلام شده سریع تر مراجعه کنند.

رئیس پزشکی قانونی کشور گفت:در زمینه مردم عادی افرادی که مدعی هستند عزیزانشان در این حادثه مفقود شده اند مشکلی وجود ندارد ما این آمادگی را داریم که این افراد به ما مراجعه کنند و ما آزمایشات را انجام می دهیم و در صورت پیدا شدن پیکره ها نمونه ها را باآن تطبیق خواهیم داد.

وی تاکید کرد: تا کنون 11 خانواده آتش نشان و 2 خانواده دیگر برای انجام آزمایشات ژنتیک به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند و نمونه های دی ان ای خود را ارائه کردند در این زمینه پزشکی قانونی از آمادگی کامل برخوردار است تا شناسایی پیکره ها با سرعت بیشتری انجام شود. خانواده ها می توانند با هماهنگی معاونت نیروی انسانی شهرداری به مرکز میمنت در خیابان آزادی مراجعه کرده تا متخصصان سلولوژی مستقر در این مرکز بتوانند از آن ها نمونه دی ان ای را دریافت کنند در حال حاضر تمامی این آزمایش ها به صورت رایگان انجام می شود.

701

کد خبر: 724528

وب گردی

وب گردی