یازدهمین دوره جشنواره شعر فجر افتتاح می شود

دبیران علمی دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی شعر فجر، دوره یازدهم مهم‌ترین رویداد شعری حوزه ادبیات فارسی‌زبانان را در کاشان افتتاح می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، چهارشنبه این هفته با برگزاری محفل افتتاحیه، برنامه‌های شعرخوانی خود را به طور رسمی از کاشان آغاز می‌کند و پس از برپایی چند محفل در ایران و افغانستان به استقبال مراسم پایانی خود در اسفند امسال می‌رود.

محفل افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شامگاه چهارشنبه با حضور دبیران علمی دوره‌های گذشته در خانه تاریخی «عامری‌ها» در شهر کویری و ادب‌خیز کاشان برگزار می‌شود و علاوه بر محمدکاظم کاظمی، دبیر دوره یازدهم، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، علیرضا قزوه، پرویز بیگی حبیب‌آبادی و محمود اکرامی‌فر به عنوان دبیران ادوار پیشین در این برنامه حضور خواهند داشت. همچنین تعدادی از شاعران شهر میزبان در این محفل شعرخوانی خواهند کرد.

جشنواره یازدهم با برگزاری محافل دیگری در تهران و شهرهای کشورمان ادامه خواهد یافت که در آن محافل، شعر فاطمی، شعر طنز، شعر خلیج فارس، شعر دفاع مقدس، شعر افغانستان و ... پیگیری می‌شود.

جشنواره دهم شعر فجر، سال گذشته از شهر قم کار خود را آغاز کرد و پس از آن، محافلی در شهرهای ایلام، بم، ری، بجنورد، ارومیه، تهران و همدان برگزار کرد. جشنواره دهم، محافلی نیز در سه کشور لبنان، افغانستان و تاجیکستان برپا کرده بود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با معرفی برگزیدگان در سه بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر، همچنین بخش ویژه شعر افغانستان در یک دهه گذشته در اسفند امسال به کار خود پایان خواهد داد.

502500

کد خبر: 724575

وب گردی

وب گردی