اجرای 25 طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

دکتر علی شامل، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در جلسه هیات امنای این استان که صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به ارائه گزارشی تفصیلی از عملکرد و وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر هیات امنای استان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 41 دانشگاه، موسسه و واحد آموزش عالی وجود دارد که 8 واحد آن یعنی 19درصد مراکز، متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: در حال حاضر بیش از 20هزار دانشجو در دانشگاه‌ آزاد اسلامی این استان تحصیل می‌کنند و این در حالی است که سایر مراکز آموزشی 31 هزار و 865 دانشجو را در خود جای داده‌اند.

شامل ادامه داد:‌ 52درصد دانشجویان استان اردبیل در مقطع کارشناسی، 25درصد در مقطع کارشناسی‌ارشد، 4درصد در مقطع کاردانی و 2درصد در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی این استان از ابتدا تاکنون 84هزار و 900 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و فقط در سال 95، 5هزار و 184 نفر از این دانشگاه به تحصیل خود خاتمه داده‌اند.

او به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی هم اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در استان اردبیل 5هزار و 363 نفر هستند که 10درصد از آن‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. 478 عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند و 463 نفر دیگر هم در سایر موسسات آموزش عالی به حضور دارند. بنابراین با وجود سهم 39درصدی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان استان اردبیل، 51درصد هیات علمی این استان هم در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است.

شامل، از جذب 33 عضو هیات علمی در سال 95 خبر داد و افزود:‌ پیش‌بینی می‌شود که 40 عضو هیات علمی در سال 96 همکاری خود را این مجموعه آغاز کنند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه تا سال 94، 1801 مقاله علمی پژوهشی و ISI منتشر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال 96، 2100 مقاله از سوی آنها ارائه شود.

او افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در این استان 2 مرکز رشد، 1 واحد تحقیقاتی و 15 واحد فن‌آور دارد و 4 محصول دانش‌بنیان در این استان تجاری‌سازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره طرح‌های عمرانی پایان یافته از سال 92 تا سال 95 گفت:‌ ساختمان سرعین با 5800 مترمربع و دانشکده فنی مهندسی واحد اردبیل با مساحت 6500 متر مربع به پایان رسیده است. همچنین حدود 20هزار و 861 مترمربع پروژه عمرانی باقی‌مانده است که امیدواریم در سال 96 به اتمام برسد.

شامل به تشریح فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان پرداخت و گفت: تاکنون 25 طرح ماندگار فرهنگی در استان اجرا شده که شامل یادمان شهدای دانشجو، احداث مسجد دانشگاه، تندیس شهید دانشجوی مدافع حرم، خانه فرهنگ و هنر، اردوهای راهیان نور و... است.

شایان ذکر است در پایان جلسه هیات امنای استان اردبیل، بودجه این استان شامل 109 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 79 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، با اعمال اصلاحات اندک و تاکید بر افزایش فعالیت های دانش بنیان و تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و فروش املاک مازاد استان به منظور بازخرید داوطلبانه کارکنان مازاد، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

204/201

کد خبر: 724583

وب گردی

وب گردی