در دومین روز جشنواره تئاتر چه خبر بود؟

دومین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر شاهد رویدادهای گوناگونی بود؛ از گردهمایی هنرمندان به یاد آتش نشانان شهید تا حضور مدیران و میهمانان خارجی در سالن های تئاتر.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، غروب روز شنبه 2 بهمن ماه جمعی از هنرمندان تئاتر در حرکتی خودجوش با جمع شدن در فضای باز تئاتر شهر و روشن کردن شمع، یاد آتش نشانان جان باخته در حادثه غم انگیز ساختمان پلاسکو را گرامی داشتند و گروه تئاتر «دن کیشوت» به سرپرستی علی اصغر دشتی پرفرمنسی را برای گرامیداشت این آتش نشانان اجرا کردند.

در این شب هنرمندان و تماشاگران تئاتر با روشن کردن شمع، پوشیدن لباس آتش نشانان و در دست داشتن پلاکاردهایی، همدردی خود را با خانواده‌های شهیدان حادثه ساختمان پلاسکو اعلام کردند و هرکدام با آوردن گل و روشن کردن شمعی در این مراسم سهیم بودند.

همچنین با اعلام عزای عمومی یک روزه، اجرای آثار نمایشی با مضمون کمدی به روزهای آینده شد و گروه نمایشی «جهش» از کشور فرانسه اجرای روز پیش خود را به امروز مورخ یکشنبه سوم بهمن ماه در دو سانس 16 و 19 موکول کردند.

از دیگر رویدادهای دومین روز جشنواره، حضور مدیران تئاتر و میهمانان خارجی در تماشاخانه ایران‌شهر بود.

این تماشاخانه میزبان نمایش «حادثه در ویشی» کار منیژه محامدی بود و در کنار تماشاگران این نمایش، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، رحمت امینی، محمود فرهنگ، منوچهر اکبر لو، جهانبخش سلطانی، صادق صفایی، اصغر همت، شیرین بزرگمهر، هرمز هدایت، علی بی‌غم و تعدادی از مدیران کمپانی‌های بین‌المللی به تماشای این نمایش نشستند.

همچنین در اخرین ساعات دومین روز جشنواره، کتاب این دوره از جشنواره شامل معرفی هیات‌های داوری، نسل نو، مرور تئاتر ایران، نمایش‌های میهمان، تئاتر ملل، هیات‌های داوری و انتخاب نمایش‌های محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های بیرونی، جشنواره‌های فجر استانی، همایش پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌ها، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه عکس، پوستر و هویت بصری، بزرگداشت، به علاوه فجر و ستاد برگزاری جشنواره توزیع شد. در این کتاب 292 صفحه‌ای که به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده شده، معرفی کامل گروه‌های نمایشی بخش‌های مختلف جشنواره به همراه معرفی کارگردان اثر و عکس هایی از اجرای هر نمایش درج شده است.

همزمان، کتابچه راهنمای اجراهای جشنواره سی‌‌وپنجم تئاتر فجر هم منتشر شد. در این کتابچه 2 زبانه تمام اجراهای جشنواره در بخش‌های مختلف به صورت مجزا و مشخص ثبت شده و به همراه نقشه تماشاخانه‌ها و تالارهای نمایشی راهنمایی برای دوستداران تئاتر و شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.

502500

کد خبر: 724600

وب گردی

وب گردی