تجمع مال باختگان موسسه مالی و مجوز دار کاسپین / طی ٢-٣ روز آینده روند انتقال اموال انجام خواهد پذیرفت

یکی از مال باختگان حاضر در تجمع مقابل موسسه مالی و اعتباری کاسپین گفت: این موسسه چند ماهی است به بهانه ادغام از برگرداندن سپرده و یا سود آن به صاحبان حساب خودداری کرده است ،در حالی که این موسسه در تاریخ 94/11/27 از بانک مرکزی مجوز رسمی دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ،موسسه مالی و اعتباری کاسپین ( فرشتگان ) چند ماهی است از پرداخت سود و یا اصل سرمایه به مشتریانش امتنا ورزیده است.


یکی از مال باختگان حاضر در تجمع مقابل موسسه مالی و اعتباری کاسپین به ایسکانیوز گفت : این تجمع از ساعت10 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 4 بعد از ظهر نیز ادامه دارد.

وی در خصوص دلیل این اجتماع افزود :موسسه کاسپین چند ماهی است به بهانه ادغام از برگرداندن سپرده ها به صاحبان حساب خودداری کرده ،این در حالی است که این موسسه در تاریخ 94/11/27 از بانک مرکزی مجوز رسمی گرفته و از جمله موسسات مجوز دار به شمار می رود اما در این چند ماه از پرداخت پول صاحبان حساب و یا سود آن به آن ها امتنا می ورزد.

وی خاطرنشان کرد:هیچ اخبار درستی نیز در دسترس نیست و سوال ما این است که علی رغم اینکه این موسسه از بانک مرکزی مجوز دریافت کرده است چرا این بانک پاسخگوی این مشکل و مسوولیتی که بر عهده اش است نیست.

این مال باخته تصریح کرد : ادامه این روند موجب سلب اعتماد مشتریان و زیر سوال رفتن سایر موسسات مجوزدار حتی بانک ها که از سوی بانک مرکزی مجوز دریافت کرده اند و خدشه دار شدن اعتبار بانک مرکزی نزد مردم می شود.

وی ادامه داد:با وجود اینکه این موسسه الان یک سال است که از بانک مرکزی مجوزدریافت کرده اما چرا با وجود آمدن چنین مشکلی، بانک مرکزی هیچ اقدامی نمی کند .

وی با مقایسه این موسسه مالی و اعتباری با ثامن افزود: این موسسه با موسسه ثامن که فاقد مجوز بود فرق دارد چرا که به دلیل داشتن مجوز مردم آنرا قانونی و مطمئن می انگاشتند و ما انتظار مداخله بانک مرکزی علل الخصوص آقای سیف را در این مشکل داریم.

از سویی هیئت مدیره این موسسه مالی و اعتباری در اطلاعیه ای به سوی مشتریانش اعلام کرد :به اطلاع مشتریان محترم و صبور موسسه کاسپین میرساند با تعیین تکلیف مدیران بازداشت شده موسسه فرشتگان ظرف ٢-٣ روز آینده انشاالله روند انتقال اموال بسرعت انجام خواهد پذیرفت.لذا خواهشمند است با حفظ آرامش و صبوری مدیران موسسه را در اجرای امور یاری فرمایید.

گفتنی است بانک مرکزی طی اطلاعیه ای از طریق روابط عمومی خود اعلام کرد:به اطلاع سپرده‌گذاران محترم موسسه کاسپین می‌رساند از آنجا که موسسه اعتباری کاسپین دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، لذا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسه حسب موازین قانونی مکلف می‌باشند در اسرع وقت اقدامات مقتضی را برای رضایت مشتریان به عمل آورده و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند، از این رو سپرده گذاران محترم درخصوص اقدامات موسسه می‌توانند با شماره تلفن‌های 22340397‏-22353052‏-22342878‏-22353374 تماس حاصل کنند.

402/101

کد خبر: 724677

وب گردی

وب گردی