سرمربی تیم ملی والیبال زنان: عملکرد خوبی در رقابتهای آسیای مرکزی خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران گفت:‌ تلاش می کنیم در رقابت های آسیای مرکزی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز،مرحله مقدماتی رقابت های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی از هشتم تا دهم بهمن ماه در کشور مالدیو در شرق آسیا برگزار می شود و تیم ملی کشورمان در این رقابت ها به مصاف تیم های هند، نپال و مالدیو می رود.

«مایدا چیچیچ» روز یکشنبه در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال زنان ایران و تیم والیبال دختران زیر 17 سالگفت: تلاش می کنیم مقابل حریفان خود در این دوره از رقابت ها با آمادگی کامل حضور یابیم و به نام حریف توجهی نداریم.
سرمربی صربستانی - اسلوونیایی تیم ملی والیبال زنان کشورمان گفت: ‌ما برای پیروزی و اول شدن و صعود از این مرحله راهی مالدیو می شویم و امیدوارم بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه ایران باید در این رقابت ها مقابل نمایندگانی از هند، نپال و مالدیو به میدان برود، گفت: ‌البته وضعیت حضور تیم هند هنوز مشخص نیست، همه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها قوی و آماده هستند و ما باید برای رویارویی با آنان تمام توان خود را به کار بگیریم و بازیکنان با تمرکز و آمادگی کامل در مسابقه شرکت کنند.
سرمربی تیم والیبال دختران نوجوان در خصوص میزان آمادگی تیم ملی گفت:‌ ما برای شرکت در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا سه ماه تمرین کردیم و تیم در شرایط آمادگی خوبی قرار دارد.
وی در خصوص آماده سازی تیم والیبال دختران زیر 17 سال برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و المپیک 2018 آرژانتین گفت:‌ من به این تیم و بازیکنان افتخار می کنم زیرا روند آماده سازی آنان به خوبی پیش می رود و این دختران نوجوان پیشرفت قابل توجهی دارند.
مایدا ادامه داد:‌ وقتی نخستین بار اردوهای تیم زیر 17 سال را شروع کردیم، بیشتر بازیکنان تجربه کمی داشتند و برخی از آنان اصلا والیبال بازی نکرده بودند.
به گفته وی، این تیم در اسلوونی در مقابل تیم های خوبی به میدان رفت و توانست بازی های خوبی به نمایش بگذارد و حتی درمقابل تیم های قدرتمند هم بازی خوبی ارایه کرد.
وی در خصوص مربیانی که وی را در هدایت تیم ملی والیبال زنان و تیم دختران جوان یاری می دهند، ‌گفت:‌ کمک مربی های من در هر دو تیم مشترک هستند، ‌البته از یک تا دو مربی بیشتر برای تمرینات تیم نوجوانان استفاده می کنم.
سرمربی تیم ملی والیبال زنان کشورمان گفت:‌ انتظار من از مربیان والیبال ایران این است که با بازیکنان از لحاظ فنی و بدنی سازی خوب تمرین کنند و در تمرینات نیز از دانش روز دنیا و درست ترین روش ها استفاده کنند زیرا آینده والیبال ایرن به والیبال نوجوانان بستگی دارد.
این مربی در خصوص انتخاب بازیکنان برای تیم های مختلف رده سنی از جمله تیم بزرگسالان و تیم نوجوانان گفت: من از نخستین مراحل انتخاب بازیکنان حضور داشته ام،‌عملکرد بازیکنان را در شهرهای مختلف دیده ام و در رقابت های منطقه ای و استانی شرکت کرده ام.
وی ادامه داد: بهترین آنالیزورها در خدمت تیم هستند. در اردوی رامسر حدود 80 تیم نوجوانان را بررسی کردیم و از مجموع آنان 50 نفر انتخاب کردیم و اگر بتوانیم پروسه آماده سازی را با تمرین و مسابقه پیگیری کنیم قطعا می توانیم با آمادگی بسیار بالا در قهرمانی نوجوانان و المپیک شرکت کنیم.
سودابه باقرپور، شبنم علیخانی، ندا چملانیان، مائده برهانی، فرزانه زارعی، شکوفه صفری، زینب گیوه، فرنوش شیخی، نگار کیانی، فرزانه مرادیان، مهسا صابری، مهسا کدخدا، نگین شیرتری و فرانک بابلیان به رقابت های مالدیو اعزام می شوند.
این اردو از جمعه (اول بهمن ماه ) در سالن والیبال زنان ورزشگاه آزادی شروع شده و تا پنجم بهمن ماه و اعزام تیم به مالدیو ادامه خواهد یافت.
هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از هفتم تا 28 مهر ماه سال 1397 به میزبانی کشور ژاپن برگزار می‌شود.

606

کد خبر: 724679

وب گردی

وب گردی