همدردی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با آتش‌نشانان فداکار/تصاویر

جمعی از اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در پی حادثه ساختمان پلاسکو ضمن پیام های تسلیت خواستار تسلی اندوه بازماندگان و حادثه دیدگان شدند.

به گزارش ایسکانیوز، در جریان حادثه ساختمان پلاسکو که روز پنجشنبه 30 دی ماه به وقوع پیوست بسیاری از سیاستمداران، چهره های مشهور و .. از محل این حادثه دیدن کرده و در جریان روند امدادرسانی به حادثه دیدگان قرار گرفتند.

حادثه در ابتدا یک آتش سوزی ساده به نظر می رسید، آتش سوزی که بارها و بارها اخبارش از مراکز خرید و پاساژهای زیادی در طی سال اتفاق می افتد. اما فاجعه درست از جایی آغاز شد که آتش نشانان برای خاموش کردن آتش، غافل از اسکلت فلزی ساختمان قدیمی پلاسکو به اطفای حریق اقدام کرده و ریزش ساختمان و در پی آن قربانی شدن تعدادی از آتش نشانان و اقشار مردم به وقوع پیوست.

پس از این فاجعه بسیاری از مسئولان کشوری و بلند پایه ضمن حضور در محل حادثه در جریان نجات جان قربانیان و آتش نشانان قرار گرفتند.

آنچه در این حادثه بسیار مورد توجه مردم و مسئولین امر قرار گرفته حضور پررنگ آتش نشانان بود، افراد غیوری که علاوه بر اینکه از قربانیان اصلی این حادثه بودند تا این لحظه نیز در پی یافتن قربانیان زیر آوار و اطفای حریق هستند زیرا هنوز آتش زیر خاکستر از جای جای آوار ساختمان سابق پلاسکو کار را برای امدادرسانی کند کرده است.

در این میان برخی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای ادای تسلیت به بازماندگان حادثه و آتش نشانان غیور با پیام های تسلیت و بازدید از مراکز آتش نشانی سعی در دلجویی و تفقد از آن ها کردند.

پیام تسلیت رییس دانشگاه آزاد اسلامی درپی حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان

دکتر حمید میرزاده در پیامی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان در این حادثه را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران که موجب شهادت تنی چند از بهترین فرزندان این مرز و بوم و آتش نشانان جان بر کف شد، مصیبت بزرگی است که ملت شریف ایران را عزادار ساخته است.
در این سانحه دردناک شکوه ایثار و فداکاری آتش نشانان شجاع ایرانی در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشته شد و این قهرمانان ملی با بذل جان از عهده مراقبت مسئولانه از مردم و حفظ جان آنان سربلند و موفق بیرون آمدند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به عموم ملت ایران و خانواده این عزیزان به ویژه خانواده آتش نشانانی که دانشجوی رشته مدیریت بحران دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند برای بازماندگان و مجروحان آرزوی صبر و سلامت و برای همه درگذشتگان از درگاه احدیت طلب علو درجات دارم.


حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

آرش نادمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب در پیامی، به خانواده شهدای حادثه پلاسکو تسلیت گفت.

متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب به شرح زیر است:

«حادثه جانسوز شهادت جمعی از آتش نشانان متعهد کشورمان که بالاترین مراتب انسانی از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از آتش نشانان فداکار کشورمان در حادثه ساختمان پلاسکو ، مراتب عمیق ابراز همدردی مجموعه استادان ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب را با خانواده های داغدار این عزیزان اعلام کرده و از درگاه خداوند متعال برای آنها صبر و اجر مسألت دارم. بدون تردید یاد و خاطره شهدای گرانقدر این حادثه در اذهان مردم می ماند و نامشان در تاریخ پرافتخار ایران خواهد درخشید.»

در ادامه پیام تسلیت معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به آتش نشانان را می خوانید:

«حادثه جانسوز فروریختن ساختمان پلاسکو و از دست دادن جان هموطنان و آتش نشانان غیور سرزمین مان غمی به گستره کشورمان ایران داشت.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و همکاران این عزیزان و ملت شریف ایران؛ از خداوند متعال، صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم.»

همچنین جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو پیام تسلیت صادر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل
از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل
حادثه‌ی هولناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت قهرمانانه‌ی جمعی از پرسنل فداکار سازمان آتش‌ نشانی شد، دل تمامی ایرانیان را آزرد. بدون تردید خاطره ی جان فشانی آن جان نثاران متعهد هیچگاه از یاد مردم ایران فراموش نخواهد شد. اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مراتب تاسف و تاثر خود را از این حادثه‌ی غم‌انگیز اعلام می‌دارند و برای آن عزیزان از کف رفته رحمت واسعه‌ی الهی و برای بازماندگان آنان صبر و پایداری را از خداوند بزرگ مسئلت می‌کنند.

در ادامه این پیام ها هیئت رئیسه و جمعی از همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بستان آباد با حضور فرماندار محترم شهرستان بستان آباد طی بازدید از ایستگاه آتش نشانی شهرستان بستان آباد، ضمن ابراز تاسف، همدردی و عرض تسلیت به آتش نشانان بدلیل از دست دادن تعدادی از همکاران فداکار شان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران از زحمات و جان فشانی های آنها تقدیر کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه به همراه هیات رئیسه این دانشگاه به شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو ادای احترام کردند.

اسدالله جوع‌عطا بیرمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه به همراه هیات رئیسه این دانشگاه با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی شهر امیدیه، با اهدا گل به آتش‌نشان‌هایی که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده‌اند و نیز درگذشتگان این حادثه ادای احترام کردند.

در ادامه رئیس واحد میناب به همراه دیگر روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان میناب با حضور در ایستگاه شماره یک آتش نشانی میناب ضمن عرض تسلیت و ادای احترام به مقام شامخ شهدای آتش نشان که در حادثه ناگوار آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در تهران جان خود را از دست داده بودند با اهداء شاخه گل از تلاش های شبانه روزی و جوانمردانه آن عزیزان تقدیر و تشکر شد.

در ادامه دانش آموزان سما تهران به منظور قدردانی و ابراز همدردی با آتش نشان ها ضمن حضور در ایستگاه آتش نشانی از زحمات آنان تقدیر کرده و ناصر مرادی مدیریت دبیرستان پسرانه سما 2 دوره دوم به همراه جمعی از همکاران و اولیاء دانش آموزان و شورای دانش آموزی دبیرستان با حضور در ایستگاه 94 آتش نشانی ضمن همدردی با آتش نشان ها به مناسبت شهادت تعدادی از همکارانشان در حادثه ساختمان پلاسکو و اهدا تاج گل از شهامت های آتش نشان تقدیر و تشکر کردند.

205/200

کد خبر: 724694

وب گردی

وب گردی