مشاور امنیت ملی دولت عراق: سفیر جدید ایران در حمایت از عراق نقش مهمی داشته است

مشاور امنیت ملی دولت عراق و رئیس حشد الشعبی به ادعاها و مواضع خصمانه عربستان سعودی درخصوص سفیر جدید ایران در بغداد، پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، فالح الفیاض روز یکشنبه درخصوص موضع عربستان درباره ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در بغداد گفت: این موضوع به ایران و عراق مربوط است.

وی تأکید کرد: این موضوع که چه کسی نماینده جمهوری اسلامی ایران در عراق باشد، مربوط به ایران است.

الفیاض گفت: ما از هر کسی که ایران به عنوان سفیر معرفی کند استقبال می‌کنیم. ما خاطرات بسیار خوبی از این شخص (سفیر ایران در بغداد) داریم، وی در حمایت از عراق نقش مهمی ایفا کرده و سابقه و حضوری جهادی دارد و حتما نقش مهمی در ارتقا و گسترش روابط و دفاع از منافع دو کشور ایفا خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی عراق به نقش ایران در مقابله با داعش اشاره و اظهار کرد: از نخستین روز مقابله با داعش، تنها طرفی که به حمایت و یاری عراق شتافت، جمهوری اسلامی ایران بود. ایران از ارتش عراق و الحشد الشعبی ـ که در آن زمان به تازگی پا گرفته و تأسیس شده بود، پشتیبانی کرد. دانش و تجربه برخی مستشاران و سلاح و کم‌کهای ایران، نقش بزرگی در تقویت حشد الشعبی و ایفای نقش آن در صحنه عراق داشت.

بر اساس گزارش شبکه العالم، وی خاطرنشان کرد: ما از حمایت‌های سازنده و بزرگ جمهوری اسلامی ایران از نیروهای عراقی و به ویژه حشد الشعبی قدردانی می‌کنیم. ما در روابط با جمهوری اسلامی ایران، به مواضع و دیدگاه‌های دیگران توجهی نمی‌کنیم، عراق و ایران مرزهای بسیار طولانی دارند و دو کشور از اشتراکات فرهنگی، عقیدتی راسخ و منافع مشترک بسیاری برخوردار هستند. برخی به دنبال آن هستند که نقش ایران را منفی جلوه دهند، درحالی که ما تعامل با ایران را مثبت می‌دانیم و تلاش داریم که روابط با جمهوری اسلامی ایران به بهترین وجه ممکن ارتقا یابد و این روابط بر حسن همجواری و منافع مشترک استوار باشد.

به گزارش ایسنا،‌ سردار ایرج مسجدی از فرماندهان جنگ تحمیلی و آشنا به شرایط و تحولات عراق و مشاور فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا به عنوان سفیر جدید کشورمان به دولت عراق معرفی شده است.

پیش از این در حدود شش سال و نیم حسن دانایی فر به عنوان سفیر ایران در عراق فعالیت کرده است.

306/300

کد خبر: 724715

وب گردی

وب گردی