مایکرسافت به ویندوز 10 فروشگاه کتاب الکترونیکی اضافه می کند

ظاهرا کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته است یک فروشگاه کتاب‌ الکترونیکی به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اضافه کند.

به گزارش ایسکانیوز، هم‌اکنون گوگل، اپل و آمازون در فروشگاه‌های خود، کتاب‌های الکترونیکی مختلفی به فروش می‌رسانند. به نظر می‌رسد بازار فروش کتاب‌ برای این کمپانی‌ها سود قابل توجهی داشته است؛ چراکه به‌تازگی یکی دیگر از غول‌های فناوری دنیا یعنی مایکروسافت نیز تصمیم گرفته است در این عرصه فعالیت کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن کتاب‌های الکترونیکی به ویندوز استور است. بنا به گزارشی که توسط MSPoweruser منتشر شده است، کتاب‌های الکترونیکی جدید در کنار سایر اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، موسیقی، نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی که در حال حاضر در فروشگاه ویندوز استور وجود دارند، در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. ظاهرا کاربرانی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، امکان خواهند داشت که کتاب‌های نوشته‌شده توسط بسیاری از نویسندگان و ناشران را خریداری کنند و سپس موارد خریداری‌شده را با استفاده از مرورگر مایکروسافت‌ اج مطالعه کنند.

کمپانی مورد بحث، به‌تازگی پشتیبانی از فرمت EPUB را به‌عنوان بخشی از پیش‌نمایش بروزرسانی Creators به ویندوز ۱۰ اضافه کرده است و کاربران مرورگر مایکروسافت اج قادر خواهند بود از کتاب‌های موردعلاقه‌ خود کلکسیون بسازند. مایکروسافت انتظار دارد کتاب‌های الکترونیکی در فروشگاه ویندوز استور، به‌عنوان بخش بروزرسانی Creators ویندوز ۱۰ در ماه آوریل در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد. این غول نرم‌افزاری همچنین تصمیم دارد تم‌های ویندوز را در ویندوز استور به فروش برساند. این تغییر نیز به‌عنوان یکی از قابلیت‌های شخصی‌سازی اضافه‌ی رابط کاربری ویندوز ۱۰ در بروزرسانی Creators در نظر گرفته شده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 724723

وب گردی

وب گردی