آموزش گزارش هک شدن اینستاگرام به منظور پس گرفتن اکانت

هر چه میزان محبوبیت یک شبکه اجتماعی بیشتر می‌شود، در کنار حضور بیشتر کاربران عادی، سر و کله مزاحمان و خرابکاران اینترنتی نیز در آن شبکه اجتماعی افزایش می‌یابد. امروز شبکه‌های اجتماعی فعال زیادی وجود دارند که با توجه به افزایش روی آوردن کاربران به گوشی های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل همچون اینستاگرام (Instagram) محبوبیت ویژه‌ای نزد کاربران پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به محبوبیت این شبکه اجتماعی، احتمالا کاربرانی با مشکل ربوده شدن اطلاعات حساب کاربری خود مواجه شده‌اند، به همین دلیل به بررسی چگونگی گزارش هک شدن اینستاگرام خواهیم پرداخت.

احتمال پس گرفتن اکانت با گزارش هک شدن اینستاگرام وجود دارد

همان‌طور که در مطلب آموزش برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام نیز به آن اشاره کردیم، در صورت حذف دائم حساب کاربری، امکان بازگرداندن آن بسیار بسیار پایین و نزدیک به صفر است، مگر اینکه با تلاش زیاد بتوانید با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس برقرار کرده و از آن‌ها درخواست ریکاوری کنید. کمتر کاربرانی تاکنون توانسته‌اند از این روش، به حساب حذف شده خود به صورت دائمی، مجددا دست پیدا کنند. با این حال وجود قسمتی به منظور گزارش هک شدن اینستاگرام نشان می‌دهد برای باز پس گیری حساب سرقت شده هنوز روزنه امیدی وجود دارد. در این مطلب به بررسی چگونگی گزارش هک شدن اینستاگرام خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید به روشی مشابه، می‌توانید درخواستی مبنی بر ریکاوری حساب کاربری حذف شده به صورت دائم نیز داشته باشید، اما احتمال ترتیب اثر دادن به درخواست شما بسیار بسیار پایین است.

آموزش غیر فعال‌ سازی موقت حساب کاربری اینستاگرام

آموزش پاک کردن دائمی حساب کاربری اینستاگرام

بد نیست بدانید قوانین اینستاگرام، اجازه ثبت نام مجدد با نام کاربری مشابه و یا اضافه کردن آن به یک حساب کاربری موجود را نمی‌دهد، به این معنی که ممکن است نام کاربری و عکس‌ها و ویدیوهای شما برای همیشه از بین رفته باشند. موارد استثنایی همواره وجود دارند، اما قانون اینستاگرام در حالت کلی می‌گوید:

وقتی شما حساب کاربری خود را به طور کامل و به صورت دائمی حذف می‌کنید، پروفایل، عکس‌ها، ویدیوها، نظرات دیگر کاربران برای پست‌های ارسالی، لایک‌ها و فالوورها برای همیشه پاک خواهند شد.

همان‌طور که گفتیم، همواره زمان‌هایی استثنایی وجود دارند که با احتمال پایین، اینستاگرام به درخواست ثبت شده ترتیب اثر می‌دهد. در هر صورت به منظور گزارش هک شدن اینستاگرام و یا ثبت درخواست ریکاوری اکانت حذف شده:

1- به صفحه گزارش هک شدن اینستاگرام با استفاده از مرورگر خود مراجعه کنید.

2- نام کاربری و همچنین ایمیل مرتبط با حساب کاربری مد نظر را در این قست وارد کنید. همان‌طور که می‌بینید دو گزینه وجود دارند. در قسمت “اکانت چه کسی هک شده است؟” (?Whose account is hacked) می‌توانید “حساب کاربری من” (My account) و یا “حساب کاربری فردی دیگر” (Another person’s account) را انتخاب کنید. در صورت انتخاب هر یک از این موارد در فرآیند گزارش هک شدن اینستاگرام ، لیست متفاوتی در مقابلتان باز خواهد شد که می‌بایست نسبت به پر کردن فیلدهای ضروری اقدام کنید.

در صورت انتخاب “حساب کاربری من” (My account)، از شما پرسیده می‌شود “آیا به ایمیل آدرسی که در زمان ثبت حساب کاربری جدید وارد کرده‌اید، دسترسی دارید؟” (?Can you log into the email account listed on your Instagram account). به همین دلیل همواره تاکید می‌کنیم یک ایمیل معتبر در پروفایل حساب کاربری خود وارد کنید. در صورت انتخاب بله (Yes)، به شما پیشنهاد داده می‌شود تا حساب کاربری خود را ایمن کنید. به این منظور، به صفحه لاگین اینستاگرام، یا در اپلیکیشن موبایل و یا در وب سایت این شبکه اجتماعی مراجعه کرده و با زدن “فراموشی رمز عبور” (?Forget)، درخواست تغییر پسورد و ارسال موردی جدید را ثبت کنید. در صورت انتخاب خیر، سه فیلد در مقابل شما قرار خواهند گرفت که می‌بایست آن‌ها را پر کنید.

ایمیل آدرسی که ایمن بوده و اکنون به آن دسترسی دارید (Email address where we can reach you)

نام کاربری که اکنون مشغول ثبت گزارش هک شدن اینستاگرام برای آن هستید (The username currently on the account you’re reporting)

ایمیلی که پیش از این، برای ورود به حساب از آن استفاده می‌کردید (The email address you used to sign up for your account)

سوال آخر در فرآیند گزارش هک شدن اینستاگرام ، درباره نوع حساب کاربری پرسش می‌کند. سه گزینه در این قسمت وجود دارند:

“این حساب به شرکت و یا برند من تعلق دارد” (This account represents my company or brand). در ادامه سوالی از شما مبنی بر شخص سازنده حساب پرسیده می‌شود. “آیا شما و یا فردی که با وی کار می‌کنید این حساب کاربری را ساخته است؟” (?Did you or someone you work with create this account) در صورت انتخاب بله (Yes)، سوالاتی پیرامون نحوه هک شدن اکانت از شما پرسیده می‌شود. “چه کسی به حساب شما دست پیدا کرده است؟” (?Who accessed your account). بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، به سوال تشریحی “چگونه آن‌ها به حساب شما دست پیدا کردند؟” (?How did they access your account) نیز پاسخ دهید. در ادامه، از شما خواسته می‌شود تا مدارک مربوط به کسب و کار خود شامل پرونده مالیاتی، یکی از قبوض همچون آب یا برق و یا هر مدرک اثبات‌کننده دیگری را در قالب فایل JPEG به منظور ثبت گزارش هک شدن اینستاگرام ارسال کنید.

“این حساب شامل تصاویر (شخصی) من است” (This account includes pictures of me). در صورت انتخاب پاسخ بله (Yes) برای سوال “آیا شما این حساب کاربری را ساختید؟” (?Did you create this account)، سوالاتی همچون بالا پیرامون چگونگی هک شدن حساب کاریری و شخصی که فکر می‌کنید این کار را انجام داده، از شما پرسیده می‌شود.

“این حساب شامل تصاویری است که من آن‌ها را ثبت کرده و یا ساخته‌ام، اما خودم در آن‌ها حضور ندارم” (This account contains pictures that I’ve created or produced, but I’m not in them). در ادامه از شما پرسیده می‌شود “آیا تاکنون رمز عبور خود را با کسی در میان گذاشته‌اید؟” (?Have you ever shared your Instagram password with someone). به این سوال به صورت بله یا خیر پاسخ دهید. سوال بعدی مجددا پیرامون چگونگی هک شدن حساب کاریری و شخص مظنون است.

اگر در ابتدای فرآیند گزارش هک شدن اینستاگرام، گزینه “حساب کاربری فردی دیگر” (Another person’s account) را انتخاب می‌کردید، هیچ فرمی نمایش داده نشده و از شما درخواست می‌شد تا با ارسال لینک صفحه گزارش هک شدن اینستاگرام ، شخص خاطی را به ارسال درخواست بررسی توسط خود تشویق کنید.

3- بعد از تکمیل فرم گزارش هک شدن اینستاگرام و ارسال آن، یک ایمیل توسط تیم پشتیبانی اینستاگرام برایتان ارسال می‌شود.

4- به منظور تایید، می‌بایست یکی از مستندات ذکر شده در ایمیل شامل پرونده مالیاتی، قبوض آب و یا برق، سند ثبت شرکت و یا دیگر موارد درخواست شده در متن ایمیل را ارسال کنید. به منظور گرفتن سریعتر جواب، بهتر است متن ایمیل را دقیق خوانده و به آن پاسخ دهید. در نظر داشته باشید گرفتن پاسخ اولیه و همچنین پاسخ نهایی از سوی تیم پشتیبانی، ممکن است چند روزی زمان ببرد. پس، از ثبت مجدد درخواست خودداری کنید.

5- تیم پشتیبانی بعد از بررسی کامل گزارش هک شدن اینستاگرام و همچنین مدارک ارسالی شما، در صورتی که عملی خلاف قوانین ایستاگرام از شما سر نزده باشد، ایمیلی به منظور راهنمایی و باز پس گیری حساب برایتان ارسال خواهد کرد.

در صورتی که بعد از گزارش هک شدن اینستاگرام و دریافت ایمیل از سوی تیم پشتیبانی، در دنبال کردن مراحل پس گرفتن حساب کاربری خود با مشکل مواجه شدید، حتما موضوع را با ما در میان بگذارید. تیم گجت نیوز بدون شک به شما کمک خواهند کرد.

200/202

منبع: گجت نیوز

کد خبر: 724752

وب گردی

وب گردی