لژیونر سابق دانشگاه آزاد اسلامی  :حضور زنان ورزشکار ایران در اروپا نگاه جهان به حجاب را تغییر می دهد

بانوی والیبالیست ایرانی عضو تیم شومن کلاب بلغارستان،گفت:‌ اگر چه حضور در یک لیگ اروپایی می تواند به افزایش تجربه و اعتماد به نفس من کمک کند ،‌اما مهم تر از آن این است که نگاه جهانیان بویژه اروپایی ها را به زنان ورزشکار مسلمان محجبه و توانمندی آنان تغییر می دهد.

به گزارش ایسکانیوز،برهانی درخصوص بازی در تیم بلغارستانی،گفت: حضور من به عنوان یک والیبالیست باحجاب نه تنها موجب ارتقای سطح حرفه ای من می شود و در نهایت به نفع تیم ملی است ،‌بلکه با تغییر نگاه کشورهای دیگر نسبت به ورزش زنان مسلمان زمینه برای حضور بیشتر بازیکنان خارجی در تیم های رشته های مختلف زنان در کشور بیشتر فراهم می شود.

بانوی لژیونر والیبال ایران از حمایت رییس فدراسیون والیبال و مسئولان دانشگاه آزاد قدردانی کرد و گفت:‌طی نزدیک به دو هفته ای که در تیم شومن کلاب بلغارستان مشغول بازی شده ام متوجه مهربانی مردم این کشور شده ام و فضای خوبی برای فعالیت ما در این کشور وجود دارد.
برهانی اضافه کرد: قطعا با تلاش بازیکنان تیم می توانیم جایگاه خود را در جدول رقابت های لیگ این کشور ارتقا بخشیم و البته من سعی می کنم با توجهی که رسانه ها این کشور و سایر تیم ها به عملکردم دارند ، با تمام قدرت در رقابت ها حضور یابم تا زمینه برای همکاری با تیم های بهتر در این کشور برایم فراهم شود.
عضو تیم ملی والیبال بانوان ایران درخصوص وضعیت آمادگی تیم ملی ،گفت:‌خوشبختانه همه بازیکنان از آمادگی بدنی و فنی خوبی برخوردارند و همگی با هدف کسب سهمیه حضور در رقابت های جهانی به مالدیو سفر می کنیم .
606/601

کد خبر: 724766

وب گردی

وب گردی