چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد اردبیل در مجله بین المللی

مقاله حسن حسین زاده؛ عضو هیات علمی واحد اردبیل با عنوان «قضایای نقطه ثابت روی فضاهای متریک نرم» در مجله بین المللی Journal of Fixed Point Theory and Applications چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حسن حسین زاده گفت: «در این مقاله فضای متریک نرم معرفی و بیان شده است و سپس به بررسی قضیه نقطه ثابت باناخ روی فضای متریک نرم به همراه خواص آن پرداخته و اثبات گردیده است››.

وی افزود: «مدل سازی و فرمول بندی مسائل موجود در جامعه به صورت فرمول ها و مدلهای ریاضی همیشه جزو اهداف ریاضیدانان و محققان بوده است که با استفاده از این فرمول بندی ها به مسائل یاد شده جواب های منطقی و قابل قبولی ارائه دهند››.

عضو هیات علمی واحد اردبیل اظهار کرد: «یکی از روشهایی که اخیراً توسط مولودتسف ابداع و تعریف شده مجموعه های نرم هستندکه با استفاده ازاین مجموعه ها می توان به مسائل بهینه سازی و مسائل مشابه آن تا حد قابل قبولی پاسخ گفت››.

وی افزود: «مجموعه ها و فضاهای نرم کاربردهای در علوم کاربردی و پژشکی دارند که باعث شده محققان زیادی در سراسر جهان به مطالعه این مجموعه ها و فضا ها بپردازند››.

حسین زاده ادامه داد: «یکی دیگر از کاربردی ترین موضوعات در ریاضیات مطالعه وجود نقاط ثابت برای توابع مختلف روی رده های مختلف فضاهای متریک است که در این پژوهش ما این دو شاخه کاربردی را بهم مرتبط می کنیم››.

وی بیان کرد: «در این مقاله فضای متریک نرم را روی مجموعه های نرم معرفی کرده و سپس خواص آن را بررسی کردیم. همچنین به بیان قضیه نقطه ثابت باناخ در فضای متریک نرم پرداخته و برخی قضایای مرتبط را بیان کردیم و در نهایت به بیان کاربرد های ازآن در سیستم های دینامیکی پرداختم››.

کد خبر: 724806

وب گردی

وب گردی