یحیی جامع خزانه گامبیا را خالی کرد

آداما بارو، رئیس جمهور جدید گامبیا اعلام کرد یحیی جامع پیش از خروج از کشور خزانه کشور را خالی کرده است .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز "اداما بارو" رئیس جمهور گامبیا به رادیوی محلی سنگال گفت با ورودش به گامبیا همه چیز مشخص می شود .

در همین حال رسانه های خبری گزارش دادند که نیروهای آفریقایی اکوواس وارد مجتمع کاخ ریاست جمهوری گامبیا شدند.

یحیی جامع سرانجام روز شنبه پس از استعفا- کشورش را به قصد گینه ترک کرد تا بقیه عمرش را در آن کشور به صورت تبعید بگذراند- ارتش اکوواس تلاش می کند هرچه سریعتر بارو را به کشورش و به جایگاه ریاست جمهوری آن بازگرداند

آلفا کنده - رییس جمهوری کشور گینه که از این پس میزبان رییس جمهوری برکنار شده است - به نمایندگی از اکوواس موفق شد پس از چند دور مذاکره با جامع او را به کناره گیری از قدرت متقاعد سازد تا آن کشور وارد مرحله آشوب های سیاسی و اجتماعی فلج کننده نشود .

آداما بارو در بیانیه ای که مای فتی، مشاور وی در گفتگو یی مطبوعاتی آن را قرائت کرد، گفت «خواست و تقاضای من این است که نیروهای سدائو تا زمانی که اوضاع عمومی امنیتی استقرار یابد، در گامبیا بمانند».

مشاور بارو اعلام کرد وی می خواهد به محض این که امکان پذیر شود، وارد گامبیا شود اما معتقد است «امنیت در گامبیا هنوز شکننده است».

وی با اشاره به دستگاه هایی از جمله ارتش، پلیس یا آژانس اطلاعات ملی گفت «ما در انتظار هستیم که رؤسای دستگاه های امنیتی تعهد و وفاداری به قانون اساسی و رئیس جمهور را اظهار کنند».

300/300

کد خبر: 724818

وب گردی

وب گردی