جهانگیری: امیدوارم سواحل مکران به یکی از بزرگترین قطب های توسعه تبدیل شود

معاون اول رییس جمهور به منظور شرکت و سخنرانی در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران، دقایقی پیش وارد کنارک شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز(دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه کنارک از سوی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.


معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران که در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود شرکت و در خصوص اهمیت و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه سخنرانی کند.


وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.


معاون اول رییس جمهور همچنین در بدو ورود در گفتگو با خبرنگاران از تدوین برنامه جامع برای توسعه سواحل مکران در ستاد توسعه سواحل مکران خبر داد و گفت: برای توسعه سواحل مکران برنامه ریزی های خوبی در جهت سرمایه گذاری، ایجاد شهرهای جدید در منطقه و استقرار جمعیت تدوین شده و اکنون دیگر این برنامه ها باید وارد مرحله اجرا شود.


دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه طرح های مرتبط با سفر مقام معظم رهبری به منطقه باید تکمیل و بهره برداری شود، گفت: آغاز توسعه سواحل مکران باید به صورت عملیاتی شروع شود.


وی توسعه سواحل مکران را اتفاقی بزرگ و عظیم توصیف کرد و افزود: مهمترین جهت گیری که در توسعه مکران دیده شده افزایش ظرفیت های بومی است و کشورهای همسایه همچون پاکستان، افغانستان و هندوستان می توانند به سواحل مکران به عنوان کانون توسعه منطقه فکر کنند و امیدوارم در آینده شاهد آن باشیم که سواحل مکران به یکی از بزرگترین قطب های توسعه تبدیل شود.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به محورهای مختلف برنامه توسعه سواحل مکران اظهار داشت: برنامه های توسعه در سواحل مکران عمدتاً مبتنی بر طرح های صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی، گردشگری، حمل و نقل، صنایع سنگین، شیلات و برنامه های دریا محور است زیرا یکی از اصلی ترین ظرفیت های این منطقه برخورداری از دریا است و باید تلاش کنیم اقتصاد مبتنی بر دریا از اصلی ترین جهت گیری های توسعه سواحل مکران باشد.


جهانگیری استان سیستان و بلوچستان را از مهمترین استان های کشور برشمرد و گفت: این استان دارای استعدادها و ظرفیت های فراوانی است و امیدوارم سال آینده بتوانیم برنامه گاز رسانی به زاهدان را انجام دهیم.


وی همچنین با اشاره به برنامه زیر کشت بردن اراضی دشت سیستان گفت: این برنامه قرار است در 46 هزار هکتار از این اراضی اجرا شود و براساس گزارش هایی که ارائه شده است روند اجرای این برنامه رضایت بخش و قابل قبول است و اگر برنامه های توسعه استان سیستان و بلوچستان با همین روند ادامه پیدا کند، زمینه های شکوفایی و ترقی در این استان مهیا خواهد شد.
این همایش طی روزهای 4 و 5 بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود و معرفی سواحل مکران و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه های دستگاههای اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه و پیگیری سیاست ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.


پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و برنامه ریزی های گسترده جهت توسعه این سواحل در برنامه ششم توسعه و نیز پیگیری ها و اقدامات دولت مبنی بر توسعه این منطقه، زمینه های لازم برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه این سواحل ایجاد شده و در گام نخست، ستاد توسعه سواحل مکران با ریاست معاون اول رییس جمهور و عضویت بیش از 20 وزارتخانه و دستگاه اجرایی، برنامه ریزی های لازم جهت توسعه پایدار این منطقه از کشورمان را آغاز نموده است.

300/300

کد خبر: 724840

وب گردی

وب گردی