آمادگی برای تدوین طرح توازن گردشگری میان ایران و اسپانیا

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه اتاق ایران نقش مهمی در روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی برای بخش خصوصی در عرصه گردشگری بر عهده داشته است، گفت: می‌توان با ارائه طرح توجیهی مشترک در شورای ایران و اسپانیا، بین دو کشور توازن گردشگری ایجاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری بین‌المللی فیتور اسپانیا و در جمع فعالان جهانی صنعت گردشگری با اشاره به اینکه ایران اسلامی کشوری چهارفصل بوده و رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را به خود اختصاص داده، گفت: بر اساس چنین شرایطی فضای مناسبی برای جذب گردشگر فراهم است.

احمد اصغری رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با بیان اینکه اتاق ایران با توجه به اعتبار و ارتباطات گسترده با جامعه جهانی و هوشمندی و چابک سازی فعالیت‌ها، نقش بسیار مهمی در روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی برای بخش خصوصی در عرصه گردشگری داشته است، اظهار کرد: باید یادآور شد که این هدایت و حمایت از بخش خصوصی در کمیسیون گردشگری نیز از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی برای صنعت گردشگری و تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش، اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: برقراری ارتباط با هیات‌های تجاری و اقتصادی برای جذب تورهای بزرگ خارجی از فعالیت‌های کمیسیون متبوع در سال جاری بوده است. از سوی دیگر تشویق و حمایت از صاحبان بنگاه‌های خرد و کلان اقتصادی در بخش خصوصی برای به وجود آوردن فضای منحصربه‌فرد کسب‌وکار نیز از رسالت‌های این کمیسیون محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ادامه داد: تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط در امور اجرایی و قانون‌گذاری در بحث گردشگری به‌منظور فراهم کردن تسهیلات برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی و حمایت و جهت‌دهی به فعالیت آنان از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری است.

هموارسازی بستر سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن ارائه پیشنهاد‌هایی به‌منظور توسعه و ایجاد رونق در صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: کمیسیون گردشگری اتاق ایران این آمادگی را دارد تا با ارائه طرح توجیهی مشترک در شورای ایران و اسپانیا، بین دو کشور توازن گردشگری ایجاد کند.

402/101

کد خبر: 724885

وب گردی

وب گردی